کد خبر: 342952
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
بازدید 479
نوجوانان مرکز 2 همدان  طرح"مطالعه تعطیل نیست" را اجرا کردند

نوجوانان کتابخوان مرکز فرهنگی- هنری شماره 2 همدان طرح"مطالعه تعطیل نیست" را با همکاری و مشورت یکدیگر در راستای ایده کتابال و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، طرح کتابال یک پروژه ملی با رویکرد کنشگری اجتماعی کتاب، به همت جمعیت دختران ایران با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراکز فرهنگی- هنری استان همدان از استان‌های پیشتاز در اجرایی کردن این طرح بوده و نوجوانان دختر در مراکز در حال اجرای ایده‌های مختلف کتابال هستند.

تیم کتابخوانی بر بال ققنوس تیمی متشکل از نوجوانان دختر مرکز فرهنگی- هنری شماره دو همدان است که یک ایده خلاقانه‌ای را برای کتابال اجرا کرده‌اند.

نوجوانان مرکز 2 همدان  طرح"مطالعه تعطیل نیست" را اجرا کردند

آنها اسم طرح خود را "مطالعه تعطیل نیست" گذاشتند. این دختران کنشگر اجتماعی نوجوان دور هم جمع شدند و بعد از ساعت‌ها بحث و گفت و گو با یکدیگر به یک نتیجه مهم در خصوص کتاب‌های مازاد در خانه خودشان، دوستان و اطرافیانشان رسیدند. آنها تصمیم خود را با مشورت مسئول مرکز و مربیان خود عملیاتی کردند.

کتابالی‌های نوجوان و تسهیگلر کار خود را آغاز کردند. آنها کتاب‌های هدیه و مازاد اطرافیان خود را در چند روز جمع‌آوری کردند و در این فاصله به کانون می‌آمدند و با همکاری قفسه‌ایی را هم آماده کردند. بعد از جمع‌آوری کتاب و آماده کردن قفسه، آن را در فضای بیرون مرکز قرار دادند تا وقتی کانون تعطیل هست و افراد به کتاب‌های کانون دسترسی ندارند یا هنگامی که برای استراحتی کوتاه روی پله کانون می‌نشینند و یا اگر رهگذری باشند و علاقمند به کتاب و کتاب خوانی از کتاب‌های قفسه استفاده کنند. آنها بر بالای قفسه این جمله را نوشتند که " مطالعه تعطیل نیست".

نوجوانان مرکز 2 همدان  طرح"مطالعه تعطیل نیست" را اجرا کردند

این دختران نوجوان به صورت حضوری و نیز در فضای مجازی تبلیغات خود را نیز شروع کردند و از همه خواستند که کتاب‌های مازاد خود را به این قفسه‌ اهدا کنند و در مقابل اهدای کتاب یک نشانگر کتاب که دست ساز خود نوجوانان است به عنوان یادگاری دریافت کنند. آنها می‌خواهند با این شیوه چرخه کتابخوانی رویداد کتابال را مدیریت کرده و چرخ آن را بچرخانند.

آنها از آروزیشان گفتند که امیدوارند روزی برسد  قفسه‌ آزاد، پر از کتاب‌ شود و اهدای کتاب‌های مازاد تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود که همه بتوانند از کتاب استفاده کنند.

نوجوانان مرکز 2 همدان  طرح"مطالعه تعطیل نیست" را اجرا کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =