کد خبر: 343128
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
بازدید 22
مراکز فرهنگی- هنری همدان از باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی

مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان در هفته گذشته برنامه‌های متنوعی را از برگزاری کارگاه آموزشی منابع طبیعی، باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی برگزار کردند و لحظات شادی را برای اعضا رقم زدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مراکز فرهنگی- هنری کانون همدان در هفته‌ای که گذشت برنامه‌های متنوعی را از برگزاری کارگاه آموزشی منابع طبیعی تا مسابقه آب بازی برگزار کردند. در این گزارش بخشی از فعالیت‌های مراکز کانون همدان را می‌خوانید.

مراکز فرهنگی- هنری همدان از باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی

مجتمع شهید مدنی کانون همدان

در این مرکز الگو باشگاه کتاب‌خوانی به صورت دو گروه کودک و نوجوان برگزار شد. در این باشگاه مدیر مسئول مرکز بر خوانش درست کتاب،  و عمیق خواندن کتاب تأکید کرد.

از اهداف برگزاری باشگاه کتابخوانی تمرکز بر توانمندسازی اعضا، تمرین سخنوری و زیبا سخن گفتن در جمع نیز هست. در ادامه برگزاری این باشگاه بازی‌های گروهی با اعضای پسر در حیاط مجتمع  انجام شد.

مراکز فرهنگی- هنری همدان از باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی

مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 ملایر

چهارمین کارگاه یاریگران زندگی در مرکز سه ملایر با عنوان خودباوری در مرکز سه ملایر برگزار شد. در این کارگاه که با مشارکت حلقه‌های میانی شامل والدین اعضا و اداره بهزیستی ملایر برگزار شد کارشناس و مشاور به بیان نکاتی مهم در خصوص مثبت‌نگری پرداخت و راهکارهایی در مورد تغییر اندیشه منفی به مثبت را عنوان کرد در این کارگاه حدود 50  نفر از اعضا و والدین حضور داشتند.

مراکز فرهنگی- هنری همدان از باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی

مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 همدان

مرکز شماره 3 همدان در یکی از روزهای داغ تابستان یک روز شاد و خنک را با برگزاری کارگاه شادی- آب بازی مخصوص مادر و کودک رقم زد. در این کارگاه که در پارک شهرک مدرس برگزار شد 50 نفر از اعضا به همراه مادرانشان حضور داشتند و با آب و وسایل در دسترس یکدیگر را خیس کردند.

به گفته مربی این کارگاه آب بازی برای کودکان یک سرگرمی پرفایده است که باعث تخلیه انرژی، تقویت تمرکز، تقویت حس لامسه، تقویت مهارت‌های حرکتی، تحریک تخیل و خلاقیت، رشد اجتماعی، عاطفی و... می‌شود.

در ادامه اعضا به همراه مادران خود در پارک ناهار ساده و هماهنگی را میل کردند.

مراکز فرهنگی- هنری همدان از باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان فامنین

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان فامنین با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کارگاه آموزشی همیاران طبیعت را برای ۲۸ نفر از اعضا کودک و نوجوان برگزار کرد. در این برنامه کارشناس منابع طبیعی با خواندن شعرهای آهنگین به بیان چگونگی حفظ منابع طبیعی پرداخت و در پایان برنامه به همه اعضا هدایایی از طرف اداره منابع طبیعی اهدا شد.

مراکز فرهنگی- هنری همدان از باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی

مرکز فرهنگی- هنری جوکار

 کارشناس منابع طبیعی به همراه یک جنگلبان در مرکز جوکار حاضر شدند و کارگاه آموزشی منابع طبیعی برگزار کردند در این کارگاه ۱۷ نفر کودک و نوجوان شرکت کرده و در گفتگو و بحث مشارکت فعال داشتند.  کارشناس منابع طبیعی به تعریف علمی از منابع طبیعی در جهان و ایران پرداخت و در مورد جنگل، مراتع و فواید آنها برای انسان و طبیعت  صحبت کرد. در پایان آقای موسوی جنگلبان به معرفی شغل جنگلبانی و تفاوت آن با محیط‌بانی صحبت کرد.

مراکز فرهنگی- هنری همدان از باشگاه کتابخوانی تا مسابقه آب بازی

مرکز فرهنگی- هنری سرکان

مدیر مسئول مرکز سرکان به همراه اعضای خود به مناسبت روز خبرنگار به دیدار خبرنگار کانال خبری باغ شهر سرکان آقای شیخ الاسلامی رفته و از ایشان تقدیر کردند.

مرکز فرهنگی- هنری شماره 4 همدان

جلسه‌ای مشترک بین مدیر مسئول مرکز 4 همدان با مدیر شرکت بازیافت بهروب  در خصوص فرهنگ سازی بازیافت با عنوان "فرهنگ سبز در زمین سبز" برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیر و دیگر همکاران  فرهنگی- هنری مرکز شماره ۴ با مدیر شرکت بازیافت بهروب برگزار شد در خصوص فرهنگ سازی تفکیک زباله‌ها و همچنین جمع‌آوری زباله‌های خشک و قابل تفکیک و تحویل زباله‌های بازیافتی به شرکت بهروب صحبت شد.

مدیر شرکت بهروب نیز در این جلسه به معرفی کامل شرکت پرداخته و مربیان کانون نیز نظرات و ایده‌های خود را در زمینه نمایش عروسکی،  ساخت سطل زباله‌های بازیافتی، برگزاری کارگاه آموزشی تفکیک زباله و... مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =