کد خبر: 343161
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
بازدید 571
خبرنگاران بازوان توانمندی برای مدیران دستگاه‌ها هستند

مدیر کل کانون پرورش فکری استان همدان در پیام تبریک خود به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار گفت: مدیران باید خبرنگاران را بازوان توانمندی برای پیشبرد اهداف سازمان خود بدانند و از نقطه نظرات و راهنمایی‌های آنها استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، معصومه ابراهیمی‌هژیر مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان در پیامی روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه رسانه تبریک گفت.

بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ

رسالت خبرنگاری در موقعیت کنونی کشور و جهان به طور قطع ایثاری بزرگ و ایستادگی عظیم است. جهادی واقعی که تنها با عشق به این حرفه می‌توان سختی‌های راه خبرنگاری را تحمل کرد و از مردم و برای مردم نوشت.

ما در زمانه‌ای از تاریخ ایران به سر می‌بریم که تمامی هویت و ارزش‌های دینی- فرهنگی و اجتماعی مردم خصوصا قشر کودک و نوجوان مورد هدف و نشانه انواع توطئه‌ها و کینه توزی‌های دشمنان از هر راه و بی‌راهی، مستقیم و غیر مستقیم، واقعی و مجازی قرار گرفته است و در چنین موقعیت حساسی درک کردن شرایط کشور به درستی و به حق قلم زدن و به تصویر کشیدن آن، کاری بس دشوار است که البته یک خبرنگار دلسوز و دغدغه‌مند می‌تواند چنین موقعیت حساسی را درک کند، بنویسد و پیگیر مسائل مختلف مردم به طور خاص حوزه کودک و نوجوان باشد.

اکنون در آستانه 17 مرداد لحظه‌ای فراهم آمده تا این روز را به اهالی رسانه تبریک بگویم و از خداوند متعال برایشان تندرستی و بهروزی طلب کنم، اما به عنوان یکی از مدیران فرهنگی این استان به عزیزان این عرصه می‌گویم که مشکلات زیادی در کشور، استان و شهر ما وجود دارد اما فقط از مشکلات نوشتن دردی را درمان نخواهد کرد، بلکه باید دست در دست هم و دوش به دوش هم از مدیران گرفته تا خبرنگاران که پل ارتباطی بین مردم و مدیران هستند مشکلات و معضلات را شناسایی و حل کرد.

خبرنگاران و عکاسان خبری به عنوان افرادی که در کف میدان هستند می‌توانند به مدیران مشورت بدهند و آنها را با مسائل و گرفتاری‌های مردم بیش از پیش آشنا کنند و مدیران نیز باید اهالی رسانه را بازوی توانمندی برای سازمان و نهاد خود بدانند و از نقطه نظرات و راهنمایی‌های آنها استفاده کنند زیرا خبرنگاران نه تنها در پیشبرد اهداف اطلاع‌رسانی نقش دارند، بلکه در حفظ حقوق بشر و ترویج دموکراسی نیز نقشی کلیدی دارند، پس برخورد مناسب و احترام به حقوق این قشر نه تنها وظیفه اخلاقی مدیران است، بلکه به تقویت بنیادهای عدالت و شفافیت در جامعه کمک می‌کند و به طور قطع با کمک اهالی رسانه می‌توان قدم‌های موثر و مفیدی برای حل مشکلات برداشت.

در پایان یک بار دیگر هفدهم مرداد ماه، سالروز شهادت خبرنگار شهید «محمود صارمی» و روز خبرنگار را گرامی داشته و این روز را به تمامی خبرنگاران آزاداندیش، پر تلاش و پرشور همدان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی برای فرهیختگان اهل قلم، امید آن دارم حق‌جویی و راستگویی آرمان همه ما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =