ضرورت ترسیم نظام اولویت کانون در مسیر ادای تکلیف

گردهم‌آیی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور صبح روز ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ با سخنرانی مدیرعامل کانون در تهران آغاز شد.

به ‌گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این گردهم‌آیی سه روزه که تا پایان روز ۱۸ مرداد ادامه می‌یابد قرار است علاوه بر حامد علامتی مدیرعامل، معاونان و برخی مدیران کانون با مدیران کل کانون استان‌های کشور به گفت‌وگو و ارایه گزارش از فعالیت‌های خود بپردازند، حضور سخنرانان مهمان از شخصیت‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی، بیان دیدگاه‌های مدیران کل استانی، برپایی کارگاه‌های آموزشی نظری و عملی در حوزه مدیریت، دورهمی انتقال تجربیات، اکران فیلم «در آغوش درخت» و بازدید از نمایشگاه سرزمین تمدن‌ها بخشی از برنامه‌های این گردهم‌آیی است که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران برگزار می‌شود.

ضرورت ترسیم نظام اولویت کانون در مسیر ادای تکلیف

در ابتدای این نشست حامد علامتی طی سخنانی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در هر سخنرانی و اتفاقی، مساله فلسطین را یادآور می‌شوند، بر این مساله تاکید کرد که مدعیان حقوق بشر در قبال این فاجعه به‌ویژه کشتار کودکان ساکت هستند و ما در کانون باید کارهای بزرگی انجام دهیم و از این تهدید برای تربیت بچه‌ها بهره ببریم. این اتفاق هم برای ما درس است، هم افق آینده ما را روشن می‌کند.

او در بخش دیگری از سخنانش با خواندن آیه «ان سعیکم لشتی» (همانا تلاش‌های شما پراکنده است) از سوره لیل در قرآن کریم به طرح مطالبی درباره اهمیت ادای تکلیف پرداخت و نتیجه‌گیری کرد: ما باید در کارهای‌مان برای خودمان نظام اولویت ترسیم و از میان اولویت‌ها تکلیف اصلی خود را تشخیص بدهیم و اقدام کنیم. کمتر پیش می‌آید کسی تکلیف اصلی خود را تشخیص دهد و برنامه‌ریزی و اقدام کند، در عین حال تا پایان کار از مسیر منحرف نشود و به نتیجه نرسد. کسی که تلاش کند خداوند اقدام‌های او را بی‌نتیجه نمی‌گذارد.

علامتی در پایان بر اهمیت حرکت در مسیر راهبردهای سال ۱۴۰۳ کانون شامل نوجوان‌محوری، مخاطب محوری و مرکزمحوری تاکید کرد.

ضرورت ترسیم نظام اولویت کانون در مسیر ادای تکلیف

کانون به دنبال تولید محتوای عمیق

در این گردهم‌آیی حجت‌الاسلام حمید محمدی مشاور عالی مدیرعامل کانون نیز در سخنان کوتاهی یادآور شد: در دو دهه گذشته کانون با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده است و شاید در تلقی اجتماعی دچار افت شده باشد اما در دو سال گذشته تلاش ویژه‌ای برای بازنمایی و نمایش ظرفیت‌های عظیم کانون در بین دستگاه‌ها، مجامع، لایه‌های مردمی صورت گرفت و با موفقیت همراه شد.

او در عین حال تصریح کرد: این اقدام‌ها البته در درون، نیازمند اتخاذ روش‌های نوین، تولید محتوای عمیق و توجه به شرایط امروز حوزه کودک و نوجوان با درنظرگرفتن رقباست.

به گفته‌ی وی این شرایط به‌ویژه در حوزه بین‌الملل و فعالیت در کشورهای منطقه و انتقال تجربیات کانون به آن‌ها قابل ارتقاست.

ضرورت ترسیم نظام اولویت کانون در مسیر ادای تکلیف

برداشتن گام‌های موثر با تقویت انسجام خانوادگی

گردهم‌آیی مدیران کل کانون استان‌ها با سخنان کوتاه سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون آغاز شد و او با مهم دانستن انسجام خانوادگی در کانون، یادآور شد این انسجام باعث می‌شود بتوانیم گام‌های موثری را در مسیر تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برداریم و کانون را به فضای مرجعیت و تولی‌گری این حوزه نزدیک کنیم.

صبح روز نخست گردهم‌آیی با سخنان کوتاه تمامی مدیران کل کانون استان‌های کشور همراه بود و آن‌ها هر یک علاوه بر بیان برخی دستاوردها و برنامه‌های آتی، به‌ویژه گسترش مراکز کانون، به طرح برخی مسایل و مشکلات خود پرداختند.

ضرورت ترسیم نظام اولویت کانون در مسیر ادای تکلیف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =