فعالیت‌های ادبی کانون، روزبه‌روز در حال پررنگ‌تر شدن است

عضو نوجوان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی، از پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های ادبی کانون پرورش فکری با تشکیل «قاف» سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در آستانه برگزاری دومین اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) با عضو ادبی کانون پرورش فکری استان قزوین گفت و گویی ترتیب دادیم.

سلام.

لطفا از خودت برای ما بگو تا خوانندگان ما با تو بیشتر آشنا شوند:

سلام و درود، فاطمه محمدی هستم هجده ساله، از شهر مینودری قزوین

حدود ۱۰ سال است که در حال آموزش دیدن در زمینه ادبی هستم، زیر سایه کانون، به هدایتگری سرکارخانم پورشیخ، مربی ادبی کانون، هم در زمینه شعر و هم در زمینه داستان .

چطور با کانون آشنا شدی و چه مدت عضو کانون بودی؟

کانون از طریق یک مرکز استعدادیابی به ما معرفی شد، جایی که واقعا استعدادهای ما را در هر زمینه ای رشد داد.

چطور با باشگاه ادبی قاف آشنا شدی؟

همانند اکثر فراخوان های ادبی، مربی ادبی‌ ما از ما تعدادی از اعضا اثر خواستن، بعد از چند ماه خبر آمد که آثارم قبول شده و حالا من اینجام، عضوی از باشگاه قاف! قافی که قرار هست سه سال زیر بال و پر ما جوجه شاعرهارو گرفته و رشد بده.

فعالیت‌های ادبی کانون، روزبه‌روز در حال پررنگ‌تر شدن است

روند اجرایی این باشگاه را چگونه می‌بینی؟

حضور استادها و بزرگانی مانند سعید بیابانکی، حامد عسگری و ... یعنی قاف، در همین سه حرف خلاصه نمیشه و خیلی جدی در حال فعالیت است.

از اثرگذاری و میزان هم‌خوانی برنامه‌های این باشگاه با علایق نوجوانان و جوانان برایمان بگو

در واقع بهترین قسمت قاف اردوهاست، چیزی که بدون شک تمام نوجوان‌ها عاشق آن هستن و برنامه‌هایی که برگزار میشه مانند نشست ما نوجوان‌ها با شاعرهای مطرحی که سن و سال دارند، خیلی به تقویت اعتماد به نفس ما کمک کرده است.

از حال و حس‌ت در زمانی که در نشست‌های این باشگاه بودی برای ما بگو

در واقع احساس میکنم که من مسئولیتی رو پذیرفتم و حالا که اینجا هستم باید دِینم رو ادا کنم، به هموطن‌هام، به شهدا و به هر اتفاق مهمی که توی زندگی مردم رخ میدهد، به واقعیت و حقیقت .

جایگاه فعالیت‌های ادبی را در مجموع فعالیت‌های کانون چگونه ارزیابی می‌کنی؟

فعالیتهای ادبی روز به روز در حال پررنگ‌تر شدن است، شاید در چند سال گذشته توجه چندانی به آن نشده بود اما بعد از شروع فعالیت قاف، چند پله بالاتر رفته، فعالیت‌های ادبی کانون قطعا با ورود بچه‌هایی که استعداد و علاقه به نوشتن دارند عالی‌تر هم خواهد شد.

آیا خواندن کتاب به موفقیت‌های شما کمکی کرده؟ کتابهای کانون چطور؟

واقعیت، کتاب تمرین ما در نوشتن است؛ وقتی که حرف کم میاریم ، وقتی موضوعی نداریم ، وقتی می‌خوایم ذهنمون روان بشه، وقتی می‌خوایم ایرادی یا نکته‌ای در ما در نوشتن رفع شود، به کتاب خوندن پناه می‌بریم و کانون یک منبع ثروتمندِ کتاب های خوب هست ؛ کتاب بهترین غذای روح هست .

چه پیشنهادی برای آینده باشگاه قاف داری؟

پیشنهاد من برگزاری جلسات نقد اشعار هست، چون جای خالیش واقعا توی این رویداد بزرگ حس میشه

چه توصیه ای برای اعضای کانون داری ؟

توصیه من برای کودکان ایران عضو شدن در کانون و برای اعضای کانون تقویت خودشون توی یک یا دو شاخه خاص هست چیزی که فهمیدم این هست که کانون بچه‌هاش رو به حال خودشون رها نکرده و سبک زندگی را به آنان آموزش می‌دهد.

و حرف آخر از شما باشد...

در آخر هم تشکر می‌کنم از همه افرادی که کمک کردند من این پله‌های طبقه اول رو طی کنم، از مادرم که من رو در کانون ثبت نام کرد تا مربی مهربانم خانم پورشیخ، آقای حاذق و آقای علامتی بزرگوار.

و در اول سلام و آخر سلام...

مصاحبه از: زهره یزدی زاده، مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =