ویژه برنامه "به صرف کتاب" با محوریت گلستان سعدی برگزار شد

گروه کتابال مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان، ویژه برنامه "به صرف کتاب" با محوریت "گلستان سعدی" برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان با حضور بیش از ۳۰ نفر از اعضای نوجوان کانون ویژه برنامه "به صرف کتاب" با محوریت گلستان سعدی را برگزار کرد.

برنامه پس از خوانش حکایت اول گلستان توسط "یسرا نصاری" عضو نوجوان مرکز آغاز شد و محمدرضا آخوندی، ضمن معرفی گلستان سعدی و تاثیر ادبیات بر انسان، با مطرح کردن سوالاتی پیرامون حکایت با نوجوانان به بحث و گفتگو پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: ما داستان می‌خوانیم تا انسان بهتری بشویم. خواندن داستان، ما را در رفتار به تعادل می‌رساند و در موقع عصبانیت، خوشحالی، گرفتاری و.... به ما نسخه می‌دهد.

معاون فرهنگی کانون استان یزد یکی از بهترین منابع در حوزه داستان را گلستان سعدی معرفی کرد و به اعضا توصیه کرد تا با دو کتاب انس بگیرند؛ دیوان حافظ و گلستان سعدی.

 ویژه برنامه "به صرف کتاب" با محوریت گلستان سعدی برگزار شد

پروین پورمصیبی مربی مسئول مرکز شماره ۲ اردکان، ضمن تشکر از اعضای فعال کتابخوان کانون و گروه کنش‌گر کتابال گفت: ویژه برنامه «به صرف کتاب» در برنامه‌ریزی‌های سال مرکز و در راستای طرح توسعه کتابخوانی اجرا شد و در نظر داریم در آینده، نشست های دیگری با محوریت کتاب و بحث آزاد را با رویکرد نوجوان محوری و مخاطب محوری برگزار کنیم. 

منیره دشتی مربی این مرکز و تسهیل‌گر کتابال نیز یادآور شد: برنامه هایی که با محوریت بحث آزاد در مرکز و در جمع اعضای کانون اجرا می‌شود مورد استقبال اعضا قرار می‌گیرد. مثل بحث کتاب، بحث فیلم، بحث آزاد. 

وی در خصوص انتخاب کتاب گلستان نیز گفت: امسال تاکید معاونت فرهنگی، محوریت دادن به کتاب گلستان بود و این کتاب، کتابی است که در گروه سنی خاصی نمی‌گنجد. براین اساس سلسله نشست‌هایی به صرف کتاب با این کتاب ارزشمند کلید خورد.

 گفتنی است از برنامه‌ی جنبی این نشست بحث آزاد در خصوص عفاف و حجاب بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =