دو نمایش خلاق کرمانشاه در جشنواره کشوری هنرهای نمایشی

متن دو اثر در زمینه نمایش خلاق، از استان کرمانشاه به‌عنوان پذیرفته شده در نوزدهمین جشنواره کشوری هنرهای نمایشی کانون اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، متن دو اثر در زمینه نمایش خلاق، از استان کرمانشاه به‌عنوان پذیرفته شده در نوزدهمین جشنواره کشوری هنرهای نمایشی کانون اعلام شد.
نمایش خلاق یک روند علمی و گروهی در کار با کودک و نوجوان است که در آن مربی، با تشخیص توانایی‌ها و نیازهای کودکان و نوجوانان و با کمک خودشان، مفهومی را در قالب نمایش به‌صورت غیرمستقیم آموزش می‌دهدو ترکیبی از تئاتر، تعلیم‌ و تربیت است. توانایی‌های بالقوه انسان را به فعل در می‌آورد، تفکر در آن هم شهودی و هم منطقی‌است و تعلیم‌ و تربیتی همراه با سرگرمی و مشارکت می‌باشد.

دو نمایش خلاق کرمانشاه در جشنواره کشوری هنرهای نمایشی
بعد از اعلام فراخوان کشوری جشنواره‌ هنرهای نمایشی و امکان حضور مخاطبان و شرکت کنندگان غیر کانونی در این جشنواره، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه طی نشست‌ها و تعاملات مختلف با معرفی این فراخوان به دیگر سازمان‌ها در استان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان با گروه‌های سنی مختلف نمود که دو متن اثر از استان کرمانشاه در بخش نمایش خلاق نوزدهمین جشنواره ملی کودک و نوجوان کانون پرورش فکری، به عنوان پذیرفته شده هستند (یک اثر از الهام خنجری و یک اثر نیز مربوط به سمیه میرزایی و بهرام عظیمی می‌باشد) و متعاقبا" فیلمی از نمایش‌های خلاق این آثار بعد از اجرا گرفته می‌شود و تا ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ به نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون ارسال می‌گردد.

دو نمایش خلاق کرمانشاه در جشنواره کشوری هنرهای نمایشی
لازم به ذکر است نوزدهمین جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان با شعار " این صحنه خانه‌ماست " در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، با نمایش آثار منتخب از سراسر کشور در سال جاری برگزار خواهد شد.

#تابستونتو در کانون بساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =