کد خبر: 343384
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵
دست سازه‌های حسینی هدیه اعضای کانون استان اردبیل به زائران اربعین

اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل دست سازه‌های خود را به کودکان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین اهدا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، ملیحه ملک‌زاده فرد مدیرکل کانون استان اردبیل گفت: اعضای مراکز کانون استان دست سازه‌های خود را به کودکان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین اهدا کردند.

وی با بیان اینکه هدف از این برنامه پرورش و تقویت حس دینی اعضا و شناخت معارف نهضت عاشورایی است، بیان داشت: با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون ضمن معرفی ابعاد مختلف حماسه‌ی کربلا و آشنایی با شهدا و شخصیت‌های واقعه‌ی عاشورا، بخشی از فعالیت‌های کانون به تهیه دست سازه‌ شامل جاکلیدی، عروسک‌های بومی، آویز خودرو، گیره سر، دستبند، کارت‌پستال، پرچم و سربند اختصاص یافت که برخی از والدین مشتاق نیز هم پای فرزندان خود در ساخت این هدایا مشارکت کردند.

ملک‌زاده فرد تصریح کرد: سفیران اربعین کانون از میان همکاران داوطلب که در این سفر معنوی حضور دارند، این هدایا را در میان کودکان و نوجوانان حاضر در طول مسیر پیاده‌روی توزیع خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال ستاد اربعین کانون با شعار «کربلا طریق الاقصی» برگزار می‌شود، افزود: سفیران کانون در موکب‌های مختلفی که توقف می‌کنند، به اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی از جمله معرفی و خوانش کتاب، قصه‌گویی و عکاسی خواهند پرداخت.

مدیرکل کانون استان اجرای پویش کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه‌های ستاد اربعین کانون استان عنوان کرده و گفت: در این کار فرهنگی صفحات کتاب «هنگام باران بود» که یک منظومه‌ی نیمایی عاشورایی برای نوجوانان است؛ به‌صورت بنر در پرترددترین مسیر در پیست پیاده‌روی دریاچه شورابیل نصب‌شده است و خوانندگان این اثر با ارسال عنوان کتاب به سامانه پیامکی اعلام‌شده در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پویش تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =