کد خبر: 343423
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
کانونی ها «شبی با آسمان» را تجربه می کنند

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی «شبی با آسمان» را در قالب اردوی علمی و نجومی تجربه می کنند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، «فرهاد آقابیگی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به این که اردوی رصدی، همزمان با بارش شهابی برساوشی، همراه با آموزش صور فلکی و رصد ماه و سیارات ویژه اعضای فعال مراکز کانون ها 22 و 23 مردادماه در بجنورد و اسفراین برگزار می شود،گفت: اعضای فعال مراکز کانون بجنورد در اردوگاه شهید چمران و اسفراینی ها در سالوک بارش باران شهابی را تجربه می کنند.

 وی با بیان این که پویش ملی اردوی سناریو محور علمی، فرهنگی و پژوهشی ویژه «شهاب باران بَرساوُشی»  همزمان با ۱۹ استان در خراسان شمالی نیز برگزار می شود، گفت: با توجه به رویکرد نوین معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه علم و فناوری، این اردوی رصدی به صورت شب ماندن از سوی اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون، پیش‌بینی و طراحی شده و قدم موثری برای ترویج علم خواهد بود.

 گفتنی است: این رویداد در استان‌های مختلف از ۲۱ تا ۲۶ مرداد ماه در حال برگزاری است و اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نیز بیست و دوم و بیست و سوم ماه جاری بارش های شهابی را به تماشا می نشیند.

لازم به ذکر است، بارش‌های شهابی از جمله پدیده‌های پر مخاطبی هستند که در طول سال رخ می‌دهد و بارش شهابی بَرساوُشی یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =