شب‌های جذاب رصدی در انتظار اعضای علاقه‌مند نجوم کانون سیستان و بلوچستان

اعضای علاقه‌مند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان به نجوم و رصدهای شبانه برای مشاهده بارش شهابی برساوشی به اردوی علمی پژوهشی می‌روند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضای علاقمند نجوم کانون اردوی رصدی شبانه برگزار می‌کنند.

مدیرکل کانون استان در بیان هدف از برگزاری این اردوی علمی پژوهشی برای کودکان و نوجوانان گفت: بعد از افتتاح مرکز تخصصی نجوم در استان با مساعدت مدیرعامل محترم کانون، در خصوص اردوهای علمی با محوریت رصد ستارگان و... برنامه ریزی صورت گرفت زیرا چنین برنامه‌هایی سبب تقویت حس کنجکاوی و خلاقیت و ارتباط ودکان و نوجوانان با طبیعت و جهان اطراف می‌شود.
محمدرضا سالاری تقویت روحیه همکاری را یکی دیگر از اهداف این رصد شبانه عنوان کرده افزود: شرکت در فعالیت‌های گروهی نجومی مانند رصد ستارگان به کودکان و نوجوانان می‌آموزد که چگونه با دیگران همکاری کنند و به یک هدف مشترک دست یابند.
وی، سپس، با اشاره به شعار «تابستونتو بساز» و فعالیت‌هایی که در تابستان امسال برای اعضا در حال اجراست، برگزاری این برنامه را در راستای تحقق این شعار دانست و ادامه داد: کودکان و نوجوانان از رهگذر چنین برنامه‌هایی مهارت‌های توانمندتری تبدیل می‌کند.
گفتنی است اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در شب‌های ۲۲ و ۲۳ مردادماه برای مشاهده پدیده بارش شهابی برساوشی عازم اطراف زاهدان می‌شوند که در این رصد شبانه، اعضای انجمن نجوم خیام زاهدان هم با مجموعه کانون همکاری دارند.
در این شب‌ها، هم‌چنین، مسابقه علمی ساخت موشک آبی، ارایه دو اختراع تازه از عضو مخترع و پژوهشگر مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۵ زاهدان، بازی و بحث آزاد با موضوع «چرا به آسمان نگاه می‌کنیم» انجام خواهد گرفت.
اوج بارش شهابی معمولاً در حدود بیست و سوم مرداد ماه روی می‌دهد که کانون آن در ناحیه صورت فلکی برساوش واقع شده است، به همین دلیل به آن ارش شهابی برساوشی می‌گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =