نمایش‌های کانون استان، صحنه جشنواره‌ی کشوری را از آن خود کردند

طبق اعلام برگزیدگان راه یافته به مرحله‌ی کشوری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش صحنه‌ای "آوازی برای وطن" از مرکز جونقان به عنوان راه یافته به مرحله‌ی نهایی، نمایش‌های خلاق "از بازی تا نمایش" و "سفره‌ی محیط زیست" به ترتیب از مراکز شماره‌ی سه شهرکرد و مرکز سورشجان و نمایشنامه‌ی "رویای پرواز" از مرکز فارسان به مرحله‌ی اول جشنواره‌ی کشوری راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهارمحال و بختیاری، نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» در اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد که پس از بررسی و بازبینی تعداد ۲۲ متن نمایشی، در نهایت تعداد ۱۰ نمایش صحنه‌ای در بخش‌های آزاد و کانونی با هم به رقابت پرداختند که سه نمایش به دبیرخانه تهران معرفی شد.

از ۲۹ استان، ۸۸ نمایش برای مرحله بازبینی کشوری ارسال شد.

براساس این خبر، در مرحله‌ی بازبینی هیئت انتخاب شامل حسن دادشکر، سعید زین‌العابدین، غزاله مرصوصی و فاطمه میرمحمدصادقی آثار را بازبینی و انتخاب کردند.

در ادامه ۲۷ نمایش برای داوران مرحله‌ اولیه ارسال شد که از آن میان ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرد و ۳ نمایش به دلیل توجه به نمایش ایرانی و نمایش خیابانی مورد قدردانی قرار گرفت.

نمایش صحنه‌ای "آوازی برای وطن" به کارگردانی ملوک افشاری از مرکز فرهنگی هنری جونقان به عنوان نمایش راه یافته از استان چهارمحال و بختیاری به مرحله نهایی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون معرفی شد و نمایش‌های خلاق "از بازی تا نمایش" کاری از پروین کوهی‌پور و "سفره‌ی محیط زیست" کاری از صغری عالی‌پور به ترتیب از مراکز شماره‌ی سه شهرکرد و مرکز سورشجان و نمایشنامه‌ی "رویای پرواز" نوشته‌ی فرزانه صالحی از مرکز فرهنگی هنری کانون فارسان به مرحله‌ی اول جشنواره‌ی کشوری راه یافتند.

داوری مرحله اولیه این جشنواره را امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر، حسن دادشکر پیش‌کسوت تئاتر کودک و نوجوان و زهرا صبری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر بر عهده داشتند.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریور ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

نمایش‌های کانون استان، صحنه جشنواره‌ی کشوری را از آن خود کردند

نمایش‌های کانون استان، صحنه جشنواره‌ی کشوری را از آن خود کردند

نمایش‌های کانون استان، صحنه جشنواره‌ی کشوری را از آن خود کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =