تور آسمان گردی اعضای کانون اردبیل در مرکز شماره ۳ برگزار شد

در شب بارش شهابی «برساووشی»، تور آسمان گردی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردبیل همراه با اولیای آن‌ها شامگاه روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۳ در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون اردبیل برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، «بارش شهابی برساووشی» از جذاب‌ترین پدیده‌های نجومی است که امسال با اوج گرفتن آن در ۲۲ مردادماه، تور آسمان گردی با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اعضا و اولیایشان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون اردبیل برگزار شد.

در مراسم آغازین این برنامه که با همکاری انجمن نجوم استان به اجرا درآمد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیر کل کانون استان، مشارکت اولیا با فرزندانشان در انجام و اجرای برخی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را امری لذت‌بخش توصیف کرده و گفت: همراهی پدر و مادرها با فرزندان سبب رشد عزت‌نفس و تقویت حس اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان می‌شود.

تور آسمان گردی اعضای کانون اردبیل در مرکز شماره ۳ برگزار شد

وی بابیان اینکه همکاری و دلسوزی والدین با مراکز کانون برای پیشگیری از مواجهه اعضا با برخی آسیب‌های اجتماعی ستودنی است، بیان داشت: این روحیه همکاری نشان از اثربخش بودن فعالیت‌ها در مراکز کانون است.

مدیرکل کانون استان با اشاره به آیاتی از قران کریم در مورد ستارگان و آسمان‌ها، اظهار داشت: اجرای برنامه‌ها و کارگاه‌های علمی با موضوع نجوم و کیهان‌شناسی از مهم‌ترین ابزارهای آموزشی برای فهم درس خداشناسی در بین فرزندانمان است.

وی افزود: کودکان ما هرقدر باعظمت آسمان‌ها و زمین آشنا باشد به همان اندازه عظمت خلقت را درک کرده و رحمت پروردگار را احساس خواهند کرد.

تور آسمان گردی اعضای کانون اردبیل در مرکز شماره ۳ برگزار شد

پویا فرزانه عضو هیئت اجرایی انجمن نجوم سبلان اردبیل هم طی سخنانی به معرفی پدیده بارش شهابی «برساووشی» پرداخته و در مورد علت نام‌گذاری، زمان رخداد، لوازم موردنیاز برای رصد و چگونگی تماشای این پدیده توضیحاتی ارائه داد.

تور آسمان گردی اعضای کانون اردبیل در مرکز شماره ۳ برگزار شد

گفتنی است در ادامه این برنامه که تا بامداد روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه به طول انجامید، حاضران در محوطه مرکز و با استفاده از تلسکوپ‌ها به تماشای اجرام آسمانی ازجمله ماه و ستارها پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =