کد خبر: 343582
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
«قاف» از سرمایه‌های ادبی کشور صیانت می‌کند

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کانون در نظر دارد تا با اجرای قاف سرمایه‌های آینده کشور در حوزه ادبیات صیانت و زمینه تعالی آن‌ها فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، فرهاد فلاح در جلسه هم‌اندیشی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول در حاشیه اردوی قاف، اظهارکرد: در وهله نخست از زحمات و تلاش‌های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول، فرماندار شهرستان و دیگر مدیران اجرایی برای میزبانی از قاف تشکر و قدردانی دارم و این اهتمام یقیناً سرمایه معنوی ارزشمندی برای استان گلستان خواهد بود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سابقه حدود ۶۰ ساله در زمره نهادهای منحصر به فرد و فعال در حوزه کودک و نوجوان است که شاید در سطح بین‌الملل هم، نهادی کم‌نظیر و بی‌نظیر تلقی شود.

وی گفت: برگزاری اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور یکی از سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، کانون در نظر دارد تا با اجرای قاف سرمایه‌های آینده کشور در حوزه ادبیات صیانت و زمینه تعالی آنها فراهم شود.

«قاف» از سرمایه‌های ادبی کشور صیانت می‌کند

فلاح ادامه داد: اگر بخواهیم دورنمایی از آینده زبان و ادبیات فارسی ایران در ۱۵ تا ۲۰ سال آینده ترسیم کنیم به طور حتم تعداد زیادی از نوجوانان حاضر در اردوی قاف از جمله افراد برجسته ادبی کشور خواهند بود؛ در افق آینده ادبیات ایران این نوجوانان خواهند درخشید.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به اجرای طرح سیمرغ هم اشاره کرد و گفت: براساس این طرح و با توافق انجام شده با آموزش و پرورش مقرر است از ابتدای سال جدید تحصیلی، از هر دبیرستان در مقطع اول و دوم یکی از استعدادهای ادبی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان معرفی شود تا زمینه آموزش تربیت و تعالی این نوجوانان در حوزه ادبیات فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =