نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی نظام سلامت در مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد/ آموزش بهداشت دهان و دندان به اعضای کودک

به‌منظور استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی در ارائه مجموعه فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی اجتماعی، دورهمی اعضای کودک به همراه مادرانشان با موضوع بهداشت دهان و دندان در مرکز شماره‌ی یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون شهرستان پارس‌آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، باب اله عزیزپور مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد گفت: به منظور حفظ بهداشت دهان و مراقبت از سلامت لثه و دندان، دورهمی اعضای کودک با مشارکت مادرانشان روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳ در این مرکز برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این دورهمی سهیلا جوانشیر جراح و متخصص دندانپزشکی و از اولیای اعضای مرکز که به عنوان حلقه میانی در نظام سلامت فعالیت دارد، با ارائه نکاتی، اهمیت آموزش و رعایت بهداشت دهان از دوران کودکی را متذکر شد.

عزیزپور با بیان اینکه دندان شیری و تأثیر آن‌ها روی دندان‌های دائمی از موارد مطرح شده در این برنامه بود، افزود: اغلب به جهت دائمی نبودن دندان شیری اهمیتی به حفظ و مراقب از آن داده نمی‌شود که در این کارگاه، کارشناس برنامه به تشریح اهمیت این دندان‌ها در رشد کودکان پرداخت.

نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی نظام سلامت در مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد/ آموزش بهداشت دهان و دندان به اعضای کودک

وی خاطرنشان کرد: ارائه مطالبی در مورد نقش تغذیه سالم به عنوان یکی از مؤثرترین راه‌ها برای سالم نگه‌داشتن دندان‌ها، تأکید بر خودداری از خوردن خوراکی‌های مضر و آموزش نحوه درست مسواک زدن کودکان از موارد آموزش داده شده در این برنامه بود.

این مسئول مرکز خاطرنشان کرد: دکتر سهیلا جوانشیر ضمن معاینه دندان‌های اعضای مرکز و ارائه توصیه‌های لازم به اولیا، به سؤالات حاضران در برنامه نیز پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =