آسمان شهاب باران طالقان میزبان اردوی نجوم کانون البرز

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، اردوی علمی، نجومی، «به آسمان نگاه کن»، ویژه «شهاب باران برساوشی» را برای خانواده‌های علاقه‌مند کانونی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، فرانک فروزانفر، کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان و مسئول برگزاری اردو، گفت این فعالیت علمی از عصر روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز شده و تا ظهر روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ در اردوگاه شهید طالقانی آموزش و پرورش استان البرز در روستای میناوند شهرستان طالقان ادامه یافت.

وی افزود این برنامه شب رصدی با هدف انتقال تجربیات آموزشی . تقویت ارتباطات اجتماعی، تقویت مهارت های جمعی و روحیه همکاری و کارگروهی، و تشویق به انجام فعالیت های خلاقانه و در نهایت رصد شهاب باران ، با حضور اعضا و خانواده هایشان و جمعی از همکاران کانون استان، برگزار شد.

فروزانفر همچنین از کارگاه بازی خانوادگی، نقاشی گروهی خانوادگی با موضوع «آسمان شب» به عنوان برنامه های جنبی این اردو یاد کرد و افزود 

 برنامه رصد و کارگاه آموزش نجوم با حضور جمعی از متخصصان این حوزه و در میان استقبال خانواده‌ها، از ساعت ۲۲ روز سه‌شنبه آغاز شده و تا بامداد چهارشنبه ادامه یافت.

گزارش تصویری

گفتنی است بارش شهابی برساوشی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که معمولاً از بیست و هفتم تیر ماه تا سوم شهریور ماه (بیش از یک ماه) ادامه دارد. این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می شود که بهترین موقعیت برای علاقمندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می آید. اوج این بارش شهابی معمولاً در روزهای ۲۰ تا ۲۴ مرداد ماه هر سال رخ می‌دهد و بسیاری از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور، اردوهای مشابهی را برای دیدن این شهاب‌ها برگزار می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =