کد خبر: 343619
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
«سیمرغ»؛ طرحی برای شناسایی نوجوانان مستعد ادبی و هنری

مدیرکل آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: از شروع سال تحصیلی، طرح سیمرغ را در همه استان‌ها با کمک آموزش و پرورش برگزار می‌کنیم و در این طرح، نفرات برتر شعر و داستان مدارس با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی وارد باشگاه قاف خواهند شد.

فروهر مدنی در گفت‌وگو با روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اظهارکرد: در اردوی باشگاه قله ادب و فرهنگ کشور (قاف)، نوجوانان نخبه شعر و داستان از سراسر کشور گرد هم آمده‌اند و امسال برای دومین بار است که این رویداد برگزار می‌شود.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: شاعران و نویسندگان نوجوانی که تحت آموزش‌های تخصصی اساتید بنام کشور تحت آموزش قرار می‌گیرند و امیدواریم نسل آینده شاعران و نویسندگان متعهد از باشگاه قاف تربیت شود و در جامعه‌پردازی ایران اسلامی در حوزه ادبیات گامی را برداشته باشیم.

وی ادامه داد: نوجوانانی که وارد قاف می‌شوند در طول سال از آموزش‌های مجازی و حضوری بهره برده و هر ساله بین ۲ الی ۴ جلسه اردویی برگزار می‌شود و در این جلسات کلاس‌های نقد و بررسی با موضوعات روز می‌پردازند و استمرار این روند از اهداف قاف است.

مدنی با بیان این‌که قاف از سال گذشته ایجاد شده است، اظهار امیدواری کرد که در این باشگاه استعدادهای برتر شعر و داستان را بتوانیم اضافه کنیم.

مدیرکل آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان این‌که شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان از اهداف کانون است، گفت: در همه استان‌ها محافل انجمن شعر و داستان فعالیت می‌کند و نوجوانان خروجی کانون و کارگاه‌های شعر و داستان به این انجمن‌ها راه می‌یابند یا مربیان با مراجعه به مدارس استعدادهای دانش آموزان را کشف کرده و آنها وارد انجمن می‌شوند و خروجی‌های انجمن شعر و داستان، باشگاه قاف را تشکیل می‌دهد.

مدنی ادامه داد: امسال از شروع سال تحصیلی طرح سیمرغ را در همه استان‌ها با کمک آموزش و پرورش در متوسطه اول و دوم برگزار می‌کنیم و نفر برتر شعر و داستان مدرسه به مربیان ما معرفی شده و آنها در انجمن‌ها و باشگاه‌های سیمرغ گرد هم می‌آیند و آموزش‌های تخصصی را می‌گذرانند و برترین‌ها وارد قاف می‌شوند.

وی اضافه کرد: توالی کارگاه و آموزش‌ها در دستور کار بوده و استعدادهای برتر دانش‌آموزان را کشف می‌کنیم و خروجی آنها وارد باشگاه سیمرغ و قاف می‌شوند زنجیره‌ای که در آن بچه‌ها آموزش می‌بینند تا به افراد متخصص و متعهد رشته تبدیل شوند.

گفتنی است؛ دومین اردوی سال جاری استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ماه به میزبانی گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول با حضور ۱۱۰ عضو باشگاه در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =