کد خبر: 343625
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
بازدید 32
بارش شهابی «برساوشی» رصد شد

اردوی علمی پژوهشی همزمان با بارش شهابی «برساوشی» برای کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، همزمان با بارش شهابی «برساوشی» یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با مشارکت اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، آموزشگاه کاوشکران هوافضا و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری «یوتاب سیر» اردوی نجومی یک روزه‌ای را برای بچه‌ها و خانواده‌ها شامگاه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ در اردوگاه دانش‌آموزی سیرچ برگزار کرد.

بنابر این خبر، در این اردو قصه‌های صور فلکی با روایت مدال‌آور المپیاد نجوم، رصد ماه، کارگاه‌های سفال‌گری با دست و چرخ، نوشتن خلاق، مسابقه و بازی و تماشای شهاب‌باران «برساوشی» انجام شد و علاوه بر مخاطبان آزاد، اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری شهربابک، سیرجان، رفسنجان، راور و کرمان به همراه مربیان خود حضور داشتند.

فعالیت نجوم یکی از ۶۰ فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با هدف خودشناسی، هستی‌شناسی و خداشناسی همواره مورد استفبال بچه‌ها و خانواده‌ها بوده است.

این در حالی است که، اکبر خدادادی مدیرکل کانون استان و حجت‌الاسلام محسن اسدی امام جمعه شهداد هم همراه با بچه‌ها از بخش‌های این اردوی شبانگاهی استفاده کردند.

یادآور می‌شود بارش شهابی برساوشی یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که از توده ذرات جامانده از دنباله‌دار «سوئیفت تاتل» به وجود می‌آید و معمولا از ۲۷ تیر تا سوم شهریور فعال است.

اوج این بارش شهابی هر سال در ۲۲ مرداد روی می‌دهد و کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی برساوش و در نزدیکی صورت فلکی ذات‌الکرسی واقع شده و به همین دلیل به آن بارش شهابی برساوشی می‌گویند.

بارش شهابی «برساوشی» رصد شد

بارش شهابی «برساوشی» رصد شد

بارش شهابی «برساوشی» رصد شد

بارش شهابی «برساوشی» رصد شد

بارش شهابی «برساوشی» رصد شد

بارش شهابی «برساوشی» رصد شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =