کد خبر: 343684
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
بازدید 16
باغبانان پژوهش‌گر مرکز شماره ۲۵ کانون تهران، شاهد تولد دانه کوچولو هستند

اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۵ کانون تهران در «طرح رویش» شرکت کردند و با روند رشد گیاهان آشنا شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان تهران، اعضای فعال مرکز فرهنگی هنری شماره ۲۵ در گروه‌های سنی نوجوان، نونهال و نوباوه در فعالیت «من باغبانم» به نام «طرح رویش» شرکت کردند و با روند رشد گیاهان آشنا شدند.

اعضای نوجوان در کارگاه‌های فرهنگی «من باغبانم» حاضر و بذرهایی از انواع گیاهان مانند گوجه، بادمجان و... تهیه و قبل از کاشت درباره‌ی چگونگی رشد آن کاوش‌کردند که هر بذری نیازمند به چه نوع مراقبت خاصی است.

اعضا در مرحله بعد دفترچه‌هایی مخصوص به  خود گروه را ساختند.

باغبانان پژوهش‌گر مرکز شماره ۲۵ کانون تهران، شاهد تولد دانه کوچولو هستند

 در ادامه بذرها را در گلدان‌ها کاشتند و هر جلسه شرایط بذر را بررسی و مواردی را در دفترچه‌ها نوشتند.

گفتنی است اعضا در پایان تابستان دفترچه‌ای درباره چگونگی کاشت و مراقبت از بذر آماده خواهند کرد.

این ویژه برنامه در روند حضور مستمر اعضا در مرکز تاثیرگذار است و آنها هر روز جهت رسیدگی به گلدان گروهشان به مرکز مراجعه و منتظر رشد بذر و کاشت آن در باغچه کتابخانه هستند.

در بخش دیگر این برنامه اعضای نوباوه در کارگاه «تولد دانه کوچولو» با روند رشد و پرورش دانه لوبیا آشنا و همچنین میهمان روایت شیرین کتاب‌های «نخودی نرو تو دیگ آش»، «خانه ام کجاست؟»، «گلدان خالی» و «وقتی بهار آمد» شدند.

اعضا در این کارگاه با انجام نقاشی از روند کار، گفتگو در مورد مراحل رشد دانه، بیان تجربه های خود از کارگاه در مقابل دوربین و با استفاده از بازی با پژوهشگری آشنا شدند.

 همچنین اعضای حاضر در این کارگاه با ساخت یک باغچه کوچک در حیاط مرکز گیاه لوبیایی را که پرورش دادند را به دل خاک سپردند و بذرهایی را در کنار آن کاشتند و هر روزبا حضور در مرکز از آن مراقبت می‌کنند.

این برنامه با هدف آشنایی با محیط زیست و ایجاد دلبستگی در کودکان و نوجوانان نسبت به طبیعت و تلاش در حفظ و نگهداری آن، انجام یک فعالیت زیست محیطی، ایجاد حس مسئولیت پذیری، حضور مستمر و فعال در کتابخانه، تولید یک محصول کشاورزی و با پشتیبانی شهربانو رستمی مربی مسئول و با اجرای آیدا حیدرپور و نرگس موسوی مربیان فرهنگی این مرکز برگزار شد.

باغبانان پژوهش‌گر مرکز شماره ۲۵ کانون تهران، شاهد تولد دانه کوچولو هستند

#تابستونتو درکانون بساز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =