کد خبر: 343698
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
بازدید 15
کتاب آزاده در مراکز همدان خوانده شد

به مناسبت 26 مرداد ماه، بازگشت اسرا به ایران مرکز فرهنگی- هنری ویژه برنامه خود را با معرفی کتاب آزاده برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، در بیست و ششمین روز از مرداد سال 69 یعنی در گرماگرم تابستان خبری خوش بعد از سال‌ها جنگ حال همه مردم ایران را خوب کرد و رزمندگانی که در طول جنگ تحمیلی توسط نیروهای بعثی اسیر شده بودند به وطن بازگشتند.

26 مرداد ماه یادآور همه آن لحظات شیرین از بازگشت سرافرازانه آزادگان به میهن و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است. از این رو برخی از مراکز فرهنگی- هنری کانون برای اعضای خود برنامه داشته و به معرفی این روز و رشادت‌های اسرا اشاره کردند و یکی از مهم ترین کارهای صورت گرفته توسط مربیان فرهنگی در مراکز خوانش معرفی و خوانش کتاب آزاده برای اعضا بوده است.

کتاب آزاده نوشته مازیار تهرانی با تصویرگری پریما شاهین مقدم  از انتشارات کانون پرورش فکری برای گروه سنی ب و ج است. این کتاب در مورد دختری هست که پدرش در جنگ تحمیلی اسیر شده و او از این مسئله نارحت هست. او در دفتر نقاشی یک تنگ ماهی می‌کشد و بعد یک قسمت از تنگ ماهی رو پاک می‌کند تا آب جاری شود و آن ماهی آزاد شود. سپس یک آهو را در بند می‌کشد و بعد بند را پاک می‌کند و آهو آزاد می‌شود و بعد پرنده در چنگال عقاب می‌کشد و تصمیم می‌گیرد که عقاب را پاک کند و پرنده آزاد می‌شود.

در نهایت از رادیو می‌شنود که اسرا آزاد می‌شوند و او خوشحال شده و خودش را برای استقبال از پدرش آماده می‌کند و در دفتر نقاشی خودش و پدرش را ترسیم می‌کند و میله‌های زندان را پاک می‌کند.

کتاب آزاده در مراکز همدان خوانده شد

مرکز فرهنگی- هنری مرکز 4 همدان

این مرکز ویژه برنامه‌ای با عنوان "کبوتران حقیقت" را به منظور آشنایی اعضا با فداکاری، رشادت، صبر واستقامت اسرای ایرانی برگزار کرد. در این روز ابتدا معرفی وقایع صورت گرفت و بعد معرفی کتاب آزاده انجام شد و برای اعضا در مورد نقش موثر اسرای ایرانی در موفقیت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران زمان جنگ تحمیلی صحبت شد.

در ادامه کارگاه هنری خوشنویسی درقالب چاپ و شعر در مورد اسرا برگزار شد.

کتاب آزاده در مراکز همدان خوانده شد

مرکز فرهنگی- هنری شیرین سو

این مرکز ویژه برنامه "بازگشت پرستوها" را به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور 35 نفر از اعضا اجرا کرد. این مرکز میزبان یکی از رزمندگان دفاع مقدس آقای یداللهی، فرمانده گردان عاشورا سپاه شیرین سو بود.

این رزمنده برای اعضا در مورد دوران جنگ و خاطرات آن روزها مطالبی را بیان کرد و از اعضا خواست در مورد جنگ تحمیلی و زندگی شهدا کتاب بخوانند و اطلاعات خود را بالا ببرند.

همچنین اعضا توسط مربی هنری خود پرستوهای کاغذی ساختند.

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اسدآباد در روز ۲۶ مرداد ماه درخجسته سالروز ورود آزادگان سرفراز به مهین اسلامی ایران برنامه با عنوان "طعم شیرین آزادی"را اجرا کرد.  این برنامه با هدف آشنا نمودن اعضا با مفهوم اسارت رزمندگان در سال‌های هشت سال دفاع مقدس اجرا شد که اعضا جمع خوانی کتاب آزاده را داشتند و بعد تصویر سازی و نقاشی با موضوع رهایی و آزادی اجرا شد.

مراکز فرهنگی- هنری شماره 1 نهاوند و شماره 5 همدان نیز در برای اعضای خود برنامه‌های هنری و فرهنگی داشته و به معرفی وقایع و کتاب پرداختند.

کتاب آزاده در مراکز همدان خوانده شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =