قاف، جریانی برای تعالی استعدادهای ادب و فرهنگ کشور است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اردوی ادبی قاف شروع یک جریان برای رشد و تعالی استعدادهای ادبی و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در آیین پایانی دومین اردوی ملی ادبی قاف در علی آباد کتول گفت: اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان کشور یکی از هفت برنامه تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ بود که با تاکیدهای وزیر آموزش پرورش و با همکاری و همراهی همه دلسوزان این برنامه اجرایی شده است.

معاون فرهنگی کانون افزود: اردوی ملی ادبی قاف را نباید مجمع نخبگان ادبی اطلاق کنیم زیرا این نوجوانان برای آن‌که به نخبه ادب و فرهنگ تبدیل شوند، مسیر درازی در پیش دارند.

قاف، جریانی برای تعالی استعدادهای ادب و فرهنگ کشور است

فلاح گفت: اردوهای ملی ادبی قاف، شروع یک جریان برای رشد و تعالی استعدادهای ادبی و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران است که ثمره و ماحصل این تلاش‌ها در آینده نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: باید زنجیره اردوی قاف را کامل کنیم، راهبردی ترسیم شود تا حمایت و پشتیبانی بیشتر از کارگاه‌های ادبی کلاس‌های نویسندگی و انجمن‌های شعر به عنوان قطعه‌های پیشین قاف در دستور کار قرار بگیرد.

معاون فرهنگی کانون بیان کرد: خوشبختانه در دومین اردوی ملی ادبی قاف شاهد شکل‌گیری یک هویت مشترک بین همه نوجوانان و کنشگران حاضر در این رخداد ادبی بودیم که ضرورت دارد متولیان مربوطه در راستای تقویت این هویت مشترک تلاش کنند.

وی ادامه داد: به همکاران مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری پیشنهاد می‌شود که برای دوره آینده اردوی ملی ادبی قاف، میثاق‌نامه‌ای تهیه، قرائت و امضا شود تا کنشگران حاضر در اردو جایگاه و مسیر حرکت خود را بدانند.

فلاح خطاب به نوجوانان و کنشگران حاضر در آیین پایانی گفت: مطالعه را جدی بگیرید و به شکل عمیق و حجیم مطالعه کنید، دقیق و همسو با چشم‌اندازهای ترسیمی، مطالعه و در کار، استمرار جدی داشته باشید و برای رسیدن به تعالی و قله افتخار پیگیری امور قاف، بهره‌گیری از نشست‌های مجازی آن را فراموش نکنید.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور همچنین نکاتی را از پیام حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نوجوانان حاضر در اردو قرائت کرد: در وهله نخست شعر کلاسیک را فرا بگیرید و مقوله شعر سپید را پررنگ نکنید، ترغیب و تشویق را جدی نگیرید و تا ۲۰ سالگی به سراغ چاپ اثر نروید.

وی ابراز امیدواری کرد: قاف به درخت تناوری تبدیل شود تا میوه‌های شیرین و فرهیخته‌ای به جامعه ادب و فرهنگ ایران هدیه دهد و با بهره‌گیری از این فرهیختگان و نخبگان آینده فرهنگ و ادب ایران را تضمین کنیم.

دومین اردوی استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با حضور بیش از ۱۱۰ عضو باشگاه و ۴۰ مربی فرهنگی و ادبی از سراسر کشور برگزار شد.

تقویت و اعتلای فرهنگی شرط برتری در جنگ نرم با دشمن است

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول مجلس شورای اسلامی نیز در آیین پایانی دومین اردوی ملی ادبی گفت: برای داشتن دست برتر در جنگ نرم با دشمن، چاره‌ای به جز تقویت و اعتلای فرهنگی نداریم امیدواریم با برگزاری دوره‌هایی مانند قاف زمینه اقتدار فرهنگی و ادبی آینده کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مهد فرهنگ و ادبیات است و صیانت از غنای ادبی و فرهنگی به عنوان میراث ملی ماندگار وظیفه همگانی است.

قاف، جریانی برای تعالی استعدادهای ادب و فرهنگ کشور است

دومین اردوی استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور طی روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با حضور بیش از ۱۱۰ عضو باشگاه و ۴۰ مربی فرهنگی و ادبی از سراسر کشور برگزار شد.

برپایی کارگاه‌های متعدد نقد شعر، نقد داستان، جستارنویسی، داستان‌نویسی، خبرنگاری، مستندنویسی و... از جمله برنامه‌های این اردو بود.

شعرخوانی، داستان‌خوانی کوتاه، حمل پرچم امام حسین(ع) و پخش صلوات خاصه حضرت، آوازخوانی، پخش نماهنگ اردو، مدیحه‌خوانی و قدردانی از تعدادی از اعضای باشگاه قاف، از دیگر برنامه‌هایی بود که در آیین پایانی اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =