باشگاه «سیمرغ» کانون آغاز به کار می‌کند

فعالیت باشگاه ادبی «سیمرغ» با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان در دو رشته «شعرسرایی» و «داستان‌نویسی» دانش‌آموزان ایرانی هم‌زمان با سال تحصیلی جدید در مدارس متوسطه اول و دوم به‌صورت رسمی آغاز می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به عنوان نمونه در جریان برگزاری اردوی سراسری باشگاه «قاف» در استان گلستان، فعالیت باشگاه ادبی «سیمرغ» کانون در گنبدکاووس هم در آیینی آغاز شد.

در این زمینه مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر با بیان این‌که شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان از اهداف مهم کانون به‌شمار می‌رود، گفت: در همه استان‌ها انجمن‌های شعر و داستان فعالیت می‌کند و نوجوانان عضو کارگاه‌های شعر و داستان کانون ابتدا به این انجمن‌ها و پس از آن به باشگاه استعدادهای ادبی کانون(قاف) راه می‌یابند.

باشگاه «سیمرغ» کانون آغاز به کار می‌کند

به‌گفته وی بخشی از استعدادهای ادبی خارج از کانون نیز از طریق باشگاه سیمرغ جذب می‌شوند به‌نحوی که امسال از شروع سال تحصیلی طرح «سیمرغ» را در همه استان‌ها با کمک آموزش و پرورش در متوسطه اول و دوم برگزار می‌کنیم و نفر برتر شعر و داستان مدرسه به مربیان ما معرفی شده و آنها در انجمن‌ها و باشگاه‌های سیمرغ گردهم می‌آیند و آموزش‌های تخصصی را می‌گذرانند و برترین‌ها وارد قاف می‌شوند.

معدنی اضافه کرد: توالی کارگاه و آموزش‌ها در دستور کار بوده و استعدادهای برتر دانش‌آموزان را کشف می‌کنیم و خروجی آنها وارد باشگاه سیمرغ و قاف می‌شوند زنجیره‌ای که در آن بچه‌ها آموزش می‌بینند تا به افراد متخصص و متعهد رشته تبدیل شوند.

همچنین نگین صدری‌زاده کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در مراسم گشایش باشگاه سیمرغ در گنبدکاووس گفت: افتتاح باشگاه سیمرغ مقدمه راهیابی به باشگاه قاف(قله ادبیات و فرهنگ ایران) با هدف شناسایی استعدادهای برتر ادبی در دو بخش شعر و داستان‌نویسی در کشور است.

باشگاه «سیمرغ» کانون آغاز به کار می‌کند

وی افزود: دیگر کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به دو رشته شعر و داستان‌نویسی نیز می‌توانند با مراجعه به کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر خود در این باشگاه ثبت‌نام کرده و آثار خود را ارایه دهند یاد در مدارس خود عضو انجمن‌های ادبی مرتبط شوند و آثار خود را از طریق انجمن‌ها و یا به صورت مکتوب به مراکز کانون‌ ارسال کنند.

وی ادامه داد: آثار بررسی شده به مرحله استانی و کشوری (باشگاه قاف) راه‌یافته و پس از بررسی و داوری نسبت به گزینش و عضویت پایانی افراد اقدام خواهد شد.

کارشناس ادبی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون گفت: در همه این فرایندها(انجمن‌های ادبی مدارس، کانون‌ پرورش فکری و باشگاه سیمرغ) برای علاقه‌مندان کارگاه‌های آموزشی مرتبط ازسوی مربیان مجرب برگزار می‌شود.

دومین اردوی استعدادهای برتر ادبی نوجوان کشور (قاف) در روزهای ۲۲ تا ۲۶ مرداد ۱۴۰۳به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آبادکتول با حضور بیش از ۱۱۰ عضو باشگاه و ۴۰ مربی فرهنگی و ادبی از سراسر کشور برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =