کد خبر: 343748
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
رصد بارش شهاب‌های برساوشی در گرگان

مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری گرگان به منظور آشنایی اعضای کانون با فعالیت‌های علمی و نجوم، رصد بارش‌هاش شهابی برساوشی را با حضور بچه‌ها برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این اردو ویژه کودکان و نوجوانان بازه‌ی سنی ۷ تا ۱۵ سال بود که در آن علاوه بر رصد بارش شهابی برساوشی، کارگاه رصد با تلسکوپ، کارگاه محیط زیست و معرفی منطقه، کارگاه معرفی صور فلکی، کارگاه عکاسی شب و نجومی صورت گرفت.

در این ویژه برنامه عدادی از اعضا باشگاه نجوم و افراد علاقمند به علم اختر شناسی، عصر روز دوشنبه ۲۲ مرداد به سمت محل رصد به نام «خشک لنگ» - در مسیر جاده توسکستان، نرسیده به تاش – شهر گرگان حرکت کردند.

کاروان  گروه نجومی به کمک والدین و مربیان، چادرهای کمپ برپا را برپا و مربیان کانون شامل سما کردجزی و محمدحسن حاجی حسینی به عنوان برگزارکنندگان، مینا سعیدی به عنوان مربی فرهنگی  و ۵ منجم جوان با نام‌های سروش خراسانی، محمدجواد زاهدی، محمدحسین اویسی، پوریا باباجانیان ، محمدباقر محمدشفیع و بهادر متکی که تجربه کمپ رصدی و کوهستانی را داشتند همراه گروه بودند.

این برنامه با هدف انتقال تجربه‌های آموزشی، تقویت ارتباطات اجتماعی، تقویت مهارت‌های جمعی و روحیه همکاری و کارگروهی، و تشویق به انجام فعالیت‌های خلاقانه و در پایان رصد شهاب باران، با حضور اعضا و خانواده‌هایشان و جمعی از همکاران کانون استان، برگزار شد.

رصد بارش شهاب‌های برساوشی در گرگان

رصد بارش شهاب‌های برساوشی در گرگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =