کد خبر: 343803
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
بازدید 610
تماشاخانه سیار کانون دوم شهریور به همدان می‌رسد

کاروان حسینی تماشاخانه سیار کانون از دوم تا چهارم شهریور ماه در شهرهای استان همدان نمایش مشک‌های خالی را اجرا خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، با توجه به هماهنگی ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تماشاخانه تریلی سیار کانون به مناسبت ایام سوگواری اربعین حسینی روزهای دوم تا چهارم شهریور ماه به مدت سه روز در شهرهای استان همدان با نمایش "مشک‌های خالی" همراه با اجرای برنامه‌های قرآنی و قصه گویی میهمان کودکان و نوجوانان همدانی خواهد بود.

گروه نمایش مشک‌های خالی به کارگردانی زهرا مریدی و گروه عروسک گردانی و صدا پیشگی آرزو صدری، زهره قاسمی، نرگس صفامنش، فرهاد تفرشی، مقصود باقرلویی بخشی از واقعه کربلا را در مناطق مختلف استان همدان روایت خواهند کرد.

مشک‌های خالی، روایت شهادت حضرت عباس (ع) سقای کربلا و داستان حضرت رقیه (س) است که در صحرای کربلا زیر آفتاب سوزان با گلویی تشنه مشکی را پیدا می‌کنند، خوشحال از اینکه هم خودشان سیراب می‌شوند و هم می‌توانند برای کودکان خیمه آب ببرند، ولی متأسفانه مشک خالی است ، اما حضرت رقیه (س) ناامید نمی‌شوند، به سراغ عمویشان عباس می‌رود و از ایشان می‌خواهند مشک را پر آب کنند، ایشان مشک بر دوش برای آوردن آب می‌روند که به شهادت می‌رسند، مشک آب حضرت عباس با تیر دشمنان سوراخ می شود و صحرای کربلا را سیراب می‌کند و سقای کربلا به خاک می‌افتد در حالیکه کودکان از تشنگی زانوی غم فشرده‌اند.

مشک‌های خالی برای کودکان و نوجوانان روایت شهادت نوجوان ۱۳ ساله واقعه‌ عاشورا، حضرت قاسم و شهادت طفل شش ماهه کربلا حضرت علی اصغر (ع) را به تصویر کشید.

مکان و ساعت اجرای نمایش مشک‌های خالی تماشاخانه سیار کانون به شرح زیر است:

دوم شهریور ماه شهر شیرین سو- موکب شهدای گمنام ساعت ۱۰ صبح

دوم شهریور ماه شهرستان رزن-جنب آموزش و پرورش ساعت ۱۷/۳۰

سوم شهریور ماه شهرستان ملایر- پارک مینی ورد ساعت ۱۰/۳۰

سوم شهریور ماه شهر سامن- تپه مصلا ساعت ۱۷/۳۰

چهارم شهریور ماه شهرستان همدان- پارک اعتمادیه ساعت ۱۷

چهارم شهریور ماه شهرستان همدان- پارک پردیسان ساعت ۲۰/۳۰

تماشاخانه سیار کانون دوم شهریور به همدان می‌رسد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =