تماشاخانه سیار کانون با نمایش "مشک‌های خالی" به همدان می‌آید

مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان با بیان اینکه تماشاخانه سیار میهمان همدان خواهد بود، گفت: این تماشاخانه در روزهای دوم تا چهارم شهریور در همدان بوده و گروه نمایش "مشک‌های خالی" را اجرا خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان اظهار کرد: امسال دومین سال متوالی است که کانون به عنوان دبیر ستاد اربعین حوزه کودک و نوجوان در سطح کشور انتخاب شده است.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با اشاره به اینکه کانون همدان همزمان با سراسر کشور از 20 مرداد ماه فعالیت‌های فرهنگی- هنری و ادبی خود را با شعار «با یاد حسین(ع) تابستونت رو بساز» در راستای برنامه‌های اربعین آغاز کرده است، اضافه کرد: در این روز 31 پایگاه اربعین در 31 مرکز کانون با محوریت حضرت رقیه (س) و روز خبرنگار در مجتمع شهید مدنی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با شیوه تمرکز زدایی فعالیت‌ها را در بین تمامی مراکز تقسیم کرده‌ایم گفت: از روز 20 مرداد تا روز اربعین همه مراکز برای اعضای خود ویژه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کنند و در روزهای پایانی نزدیک به اربعین میزبان تماشاخانه سیار خواهیم بود.

مدیرکل کانون استان همدان گفت: در 19 مرداد ماه دعای ندبه و روضه حضرت رقیه به مناسبت شهادت دختر امام حسین (ع) با حضور مادران اعضا که از اعضای هیأت مسجد شهرک مدرس همدان بودند و به عنوان حلقه میانی کانون محسوب می‌شوند در مرکز 3 همدان، آغاز شد.

وی به روایت‌گری عاشورا در حسینیه امام (ره) با اجرای برنامه قصه‌گویی نیکی کرمی از اعضای کانون و روایت گری سنا طهماسیان از دیگر اعضای کانون اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه دست سازه‌های جاماندگان اربعین به تعداد 2 هزار  که توسط کودکان، نوجوانان و والدین آنها در مراکز کانون تهیه و درست شده بود در مرکز 2 برپا شد و شامل جانماز نمدی، کوله پشتی، لوازم التحریر، گیر سر، پیکسل و ... و نیز اقلام خوراکی مانند خاکشیر، آبلیمو و تخم شربتی بود.

ابراهیمی‌هژیر افزود: همه اقلام جمع آوری شده و به مرزهای خسروی، مهران و مرز باشماق ارسال شد که البته بخشی از این اقلام نیز در موکب اربعین کانون در فیروزان نهاوند توزیع و به زائران هدیه داده می‌شود.

وی با اینکه مربیان کانون اکنون در مرز مستقر بوده و مشغول خدمت رسانی به زائران کوچک امام حسین با انجام کارهای فرهنگی- هنری هستند، گفت: یکی از مربیان کانون نیز به عنوان سفیر در پیاده‌روی اربعین با داشتن کوله پشتی پر از برگه نقاشی، مداد رنگی، وسایل کاردستی و قیچی در حال خدمت رسانی به زائران کودک و نوجوان است.

مدیرکل به اجرای نمایش آئینی در مرکز ازندریان اشاره و خاطرنشان کرد: امسال سعی کرده‌ایم که برای انجام برنامه‌های اربعین اعضا و خانواده‌ها را درگیر کنیم و از آنها برای اجرای برنامه‌ها کمک بگیریم و بسیار مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است به گونه ای که در مرکز بهار خیرین شهر پای کار آمده و روضه بسیار خوبی را در مرکز بهار برپا کردند.

وی افزود: در مرکز 4 همدان مراکز ورکشاپ خوشنویسی با موضوع اشعار کربلا و اربعین برگزار شد و در دیگر مرکز تویسرکان نیز محفل شعر عاشورایی "اشک واژه‌ها" با حضور اعضای ادبی کانون با محوریت اربعین و مردم مظلوم غزه برگزار شد.

ابراهیمی هژیر اضافه کرد: یکی از رسالت‌های کانون همدان سرکشی به خانواده شهدای نوجوان در طرح سلاله‌ها است که در راستای این طرح با مادر و خانواده شهید نوجوان 13 ساله محمدرسول رمضانی در شهرستان اسدآباد دیدار داشتیم. شهیدی که عکسش در اتاق رهبر انقلاب نصب است.

وی به برگزاری نشست ادبی در کانون پرورش فکری جوکار با محوریت داستان‌های عاشورایی و تولید پادکست در برنامه رادیو اربعین توسط اعضای نوجوان کانون قروه درگزین، قهاوند، شیرین سو اشاره و تصریح کرد: در رزوهای دیگر ویژه برنامه اربعین حسینی در مرکز سامن که با همکاری هیئت‌های مذهبی و کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها برگزار می‌شود خواهیم داشت.

مدیرکل کانون با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت کانون ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است، گفت: در ایام محرم و صفر در مراکز کانون پویش کتاب خوانی  از کتاب‌های تشنه لبان، پدر- عشق و پسر، بزرگ‌ترین دختر عالم و سقای تشنه لب را توسط مربیان و اعضا در کانون داشته‌ایم که البته محوریت این کار در مراکز رزن، دمق، سرکان و کبودرآهنگ است.

وی به همایش کانون‌یاران در روز 31 مرداد مصادف با روز مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: در این روز کانون‌یاران از مسجد جامع بازدید کرده و کارشناس میراث فرهنگی در مورد قدمت و تاریخ مسجد جامع همدان برای کانون‌یاران صحبت خواهد کرد و در ادامه سنت‌های عاشورایی در همدان برای اعضا گفته خواهد شد که برنامه ختم به برپایی نماز جماعت در مسجد جامع خواهد شد.

ابرهیمی‌هژیر به اجرای برنامه کانون در روز اول شهریور که به نام همدان است اشاره و بیان کرد: در آرامگاه بوعلی سینا با حضور نوجوانان مراکز کانون برنامه پرده خوانی با هدف معرفی نقاط مختلف همدان را توسط مربیان هنری کانون خواهیم داشت.

وی با اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون با نمایش " مشک‌های خالی" در همدان گفت: این تماشاخانه 3 روز میهمان مردم همدان خصوصا کودکان و نوجوانان از روز دوم شهریور تا روز چهارم خواهد بود که دو روز اول در شهرستان‌ها همدان بوده و در روز سوم شهریور در دو پارک اعتمادیه و پردیسان اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان خواهند داشت.

مدیرکل کانون از برپایی موکب در فیروزان نهاوند توسط کانون پرورش فکری همدان اشاره و خاطرنشان کرد: مربیان کانون در این موکب برنامه‌های فرهنگی و هنری برای زائران کودک و نوجوان اجرا می‌کنند.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری با فعالیت‌های مختلف و متنوع خود توسط مربیان و معرفی کتاب‌ به دنبال تبیین و نهادینه کردن ارزش‌های دینی- اعتقادی و ملی در میان کودکان و نوجوانان است و در سال جاری با دادن مسئولیت به آنها خصوصا نوجوانان قدم‌های بسیار خوبی را برداشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =