با هدف ارتقاء جایگاه اقتصاد دریا محور و دریا شناسی در مراکز استان هرمزگان برگزار شد

طرح دریاشناسی وارتقاء جایگاه اقتصاد دریا محور، با هدف دریا شناسی و انتخاب فرصت های اقتصادی دریا محور در مراکز فرهنگی هنری استان هرمزگان در حال اجرا می باشد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، از ابتدای تابستان و همزمان با اجرای طرح دریاشناسی در مراکز کانون استان، ۲۵۰۰ کودک و نوجوان در قالب فعالیت‌های علمی ، فرهنگی، هنری و ادبی از قبیل کارگاه‌های تخصصی آبزیان و محیط زیست دریایی ، معرفی مشاغل دریایی ،کتابخوانی، قصه گویی، کاردستی‌های دریایی و ... با ابعاد مختلف و نقش دریا در فرهنگ و زیست بوم محلی استان و اقتصاد کشور آشنا شدند.

پروین پشتکوهی مدیرکل کانون استان هرمزگان بیان کرد:کودکان و نوجوانان به طور بالقوه حافظان کشور، سرمایه گذاران، برنامه ریزان، سیاستگذاران و تولیدکنندگان آینده خواهند بود. در استان ساحلی هرمزگان که بسیاری از مولفه های اقتصادی و فرهنگی آن با دریا عجین شده است. شناخت دریا و فرصت‌هایی که دریای ساحلی از طریق آموزش در اختیار نسل آینده قرار می دهد، موجب خواهد شد که آنها با انتخاب فرصتهای مالی، کاری و خدماتی و اقتصاد دریا محور به رفاه خود و مردم و در نتیجه ارتقاء موقعیت اقتصادی کشور کمک کنند.

وی در ادامه گفت: از برنامه های متنوع این طرح می توان به برگزاری کارگاه های تخصصی محیط زیست دریایی، اجرای اردوهای دریایی با مشارکت سازمان بنادر و کشتیرانی و سایر دستگاه های مرتبط . معرفی مشاغل دریایی، تولید آثار فاخر هنری با محوریت دریاشناسی ، معرفی مفاخر دریایی استان و برگزاری نشست های دریامحور اشاره کرد که از جمله فعالیت های خاص این طرح است که تا پایان دی ماه در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و به صورت پایلوت در دو مرکز پارک لاله و کوی پلیس بندرعباس اجرا خواهد شد.

با هدف ارتقاء جایگاه اقتصاد دریا محور و دریا شناسی در مراکز استان هرمزگان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =