موکب اربعین کانون در مرز باشماق و روایت عشق و فداکاری برای کودکان

مربیان کانون پرورش فکری استان‌های کردستان، اصفهان، زنجان، قزوین حدیث عشق و فداکاری امام حسین(ع) و یارانش را در موکب کودک و نوجوان شهرستان مریوان مرز باشماق به مدت ۱۰ روز روایت می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در راستای ارائه خدمات فرهنگی برای زائران اربعین حسینی به‌ویژه کودکان و نوجوانان، نیروهای داوطلب و جهادی کانون استان‌های کردستان، اصفهان، زنجان و قزوین به‌اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در پایانه مرزی باشماق در کردستان می پردازند.

در دومین روز از برپایی موکب اربعین، مربیان کانون استان اصفهان در یکی از غرفه‌های فرهنگی این موکب با اجرای برنامه‌های روایت‌گری، قصه‌گویی، نقاشی، کلاژ، و دل‌نوشته‌های عاشورایی به زائران امام حسین(ع) به‌ویژه مخاطبان کودک و نوجوان خدمات فرهنگی ارائه دادند.

بر اساس این خبر، در روزهای اربعین حسینی این موکب به مدت ۱۰ روز برای زائران برقرار است و کارشناسان و مربیان استان‌های کردستان، اصفهان، زنجان و قزوین در غرفه حضور دارند، اعضای مراکز فرهنگی، هنری و مربیان این استان‌های، دست سازه‌های متنوع مانند جانماز، مهر و تسبیح، سربند، کلاه نقاب‌دار، عروسک‌های مختلف، جا کلیدی، انواع گیره روسری و دیگر وسایل تزیینی را به کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در همایش جهانی بزرگ پیاده‌روی اربعین در کربلا در پایانه مرزی باشماق اهدا می‌کنند.

اجرای فعالیت‌های معرفی واقعه، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین و روایت‌گری حدیث عاشقی با بیان قصه‌های عاشورا، اجرای فعالیت‌های  نقاشی کلاژ،  کاغذ و تا و... از دیگر برنامه‌های کانون در این موکب خواهد بود.

روایت حدیث عاشقی با روایت‌گری و بیان قصه‌های عاشورایی از سوی مربیان کانون استان‌های کردستان، اصفهان، زنجان از برنامه‌های موکب مرز باشماق استان کردستان شهرستان مریوان به شمار می‌رود.

ثبت دل‌نوشته‌های ادبی کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های موکب اربعین کودک و نوجوان مرز باشماق است که از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان و و نوجوانان در استان‌های مرزی کشور با برپایی موکب، به کودکان عازم به راهپیمایی اربعین خدمات فرهنگی و هنری ارایه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =