آشنایی کودکان با تالاب ها به عنوان مهم ترین زیستگاه های طبیعی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی برای کودکان با حضور دکتر پوراکبر کارشناس تالاب های کشور در مرکز نقده برگزار شد.

مریم عبداله زاده مربی مسئول مرکز نقده با اشاره به وجود ۱۷ تالاب فصلی و دائمی در این شهرستان گفت: نقده بیشترین تعداد تالاب های استان را به خود اختصاص داده و به شهر تالاب ها نیز معروف است. سه تالاب درگه سنگی، یادگارلو و حسنلو از تالاب های بین المللی هستند.

ایشان در ادامه افزود: با توجه به تعداد زیاد تالاب در نقده و اهمیت تالاب ها به عنوان مهم ترین زیستگاه های طبیعی و لزوم حفظ و انتقال آن به آینده، در بخش آموزش و مشارکت های مردمی، توجه زیادی به موضوع می شود و کانون نیز به خاطر اهمیت موضوع و لزوم آشنایی و مشارکت کودکان در حفظ و انتقال این زیستگاه‌ها به آینده از آموزش های کارشناسان اداره محیط زیست بهره مند می شوند.

عبداله زاده به اقدامات کانون در این زمینه اشاره کرد و گفت: تلاش شده کودکان با مطالعه کتابهای مناسب محیط زیست و قصه های مربیان، دوستداران واقعی طبیعت باشند.

این جلسه ۲ ساعته با حضور دکتر پور اکبر، کارشناس تالاب های کشور برگزار شد و کودکان طی آن، ضمن دریافت اطلاعات لازم و بحث و گفت و گو با کارشناس مهمان، به اهمیت تالاب ها و راه های محافظت از آن ها و پرندگان پی بردند.

آشنایی کودکان با تالاب ها به عنوان مهم ترین زیستگاه های طبیعی

آشنایی کودکان با تالاب ها به عنوان مهم ترین زیستگاه های طبیعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =