کد خبر: 343856
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
بازدید 2315
" چرا سعدی می خوانیم " در مرکز 3 همدان اجرا شد

ویژه برنامه " چرا سعدی می خوانیم " در مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

به گزار روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، ویژه برنامه " چرا سعدی می خوانیم " در مرکز فرهنگی- هنری شماره 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان برگزار شد.

این برنامه با حضور ۳۰ نفر از اعضا، والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در کتابخانه مرکز برگزار شد.

" چرا سعدی می خوانیم " در مرکز 3 همدان اجرا شد

برنامه با خوانش بیتی از سعدی  همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی                           که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی توسط مربی مسئول مرکز شماره ۳ همدان آغاز شد.

سپس بخشی از دیباچه قرائت شد و لیلا رسولی گفت: این مرکز یکی از مراکز فعال با تعداد اعضای بالا است که خوشبختانه والدین و حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها مشارکت خوبی با کانون و مربیان آن دارند و این باعث شده که در طول سال برنامه‌های متنوعی را با مشورت و همکاری آنها برگزار کنیم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت موجود از افراد و کتاب‌های مرکز تصمیم گرفتیم که انجمن سعدی خوانی را برای اعضا در کنار والدینشان برگزار کنیم.

مربی مسئول شماره 3 همدان تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه آشنایی مخاطبان با متون کهن و توجه به آن و نیز ترویج مطالعه این متون است زیرا تمامی آثار سعدی نکات پندآموزی دارد که می‌تواند چراغ راه باشد.

" چرا سعدی می خوانیم " در مرکز 3 همدان اجرا شد

وی در ادامه با اشاره به زندگی سعدی و آثار او برای حاضرین  گفت: آثار سعدی و تحقیق آثار او برای هر فرد ایرانی خصوصا نسل جدید لازم و ضروری است و با توجه به تهاجمات فرهنگی که هر روز علیه فرزندان ما صورت می‌گیرد باید به متون و ادبیات کهن کشورمان بیش از پیش توجه کنیم.

رسولی خاطرنشان کرد: آشنا کردن و علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان امروز به کتاب‌خوانی و متون کهن، از کارهای اساسی و ضروری فرهنگی، آموزشی و تربیتی کانون است و مربیان کانون همیشه به دنبال کارهای خلاق برای جذب بچه‌ها به کتابخوانی و ترویج مطالعه هستند که تشکیل این انجمن سعدی خوانی می‌تواند یک قدم موثر برای پیشبرد هدف مورد نظر باشد.

در ادامه هر کدام از شرکت‌کنندگان به بیت خوانی آثار سعدی به صورت دلخواه و انتخابی پرداختند. از دیگر بخش‌های برنامه خوانش و تحلیل حکایات از باب دوم ( در اخلاق درویشان)، حکایت‌های ۴ - ۶ - ۲۱ و باب هشتم ( در آداب صحبت)  بود که حاضرین استقبال کردند و خواستار تداوم اجرای این برنامه بصورت هفتگی شدند که مربی مسئول مرکز قول برگزاری این جلسات ادبی را به صورت هفتگی داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =