کد خبر: 343870
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
بازدید 706
قاف برای شاعران و نویسندگان نوجوان یک پله ترقی است

عضو باشگاه قاف گفت: به نظرم قاف پله‌ای است که کمک میکند نوجوانان علاقمند در حوزه شعر و داستان زودتر به اهداف خود برسند و درست آموزش ببینند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان کشور یکی از هفت برنامه تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳ بود که با تاکیدهای وزیر آموزش پرورش و با همکاری و همراهی همه دلسوزان این برنامه اجرایی شده است.

برگزاری اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی کشور (قاف) یکی از سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که کانون در نظر دارد تا با اجرای قاف سرمایه‌های آینده کشور در حوزه ادبیات، صیانت و زمینه تعالی آنها فراهم شود.

اردوی قاف فرصتی است که اعضای نوجوان خود را با دیگران مقایسه کرده و سطح دانش خود در حوزه ادبیات را بسنجند و برای رشد و تعالی خود تلاشی بیشتر انجام دهند.

از این رو با حسنا سراچی، عضو نوجوان داستان نویس مرکز شماره 3 همدان و از اعضای باشگاه قاف در خصوص این باشگاه ادبی گفت و گو کردیم.

حسنا در این گفت و گو در معرفی خود گفت: حسنا هستم و نزدیک به 17 سالگی و اهل همدانم.

وی افزود: از همان زمانی که مدرسه رفتم و الفبای فارسی را آموختم، الفبای نویسندگی و زیبا دیدن را نیز آموختم.

سراچی در مورد حس خوبش به کانون بیان کرد: از همان کودکی کانون برایم یک پناهگاه امن بود تا بر روی صندلی‌های چوبی رنگی رنگی آن بنشینم و در کنار بهترین مربیان نویسندگی شهرم سرزمین‌های جدیدی را خلق کنم و در مکان‌های مختلف مدت‌ها زندگی کنم.

وی اضافه کرد: مادرم همیشه مرا با یک حس خوب به کانون می‌برد و به مربیان کانون اعتماد داشت و این اعتماد خانواده به کانون و مربیان آن و نیز نگاه مثبت آنان باعث شد جذب مربیان کانون شوم و کانون خانه دوم من در دوران کودکی و نوجوانی شود.

این عضو باشگاه قاف به خاطرات خوش در کانون اشاره و تصریح کرد: کانون مرا یاد لبخند و رنگ و یک دنیا سرزمین‌های ناشناخته می‌اندازد. یادم می‌آید کلاس دوم بودم و سرویس مدرسه‌ام بعد از پایان مدرسه من را یک راست به کانون می‌رساند تا به کلاس نوشتن خلاق به موقع برسم و هر چقدر بزرگتر شدم به روش تدریس درست استادم خانم معصومه کریمی بیشتر پی بردم و روش خلاقیت محور را بهتر درک کردم.

وی با بیان اینکه عاشق دنیای نویسندگی‌ و کتاب‌ها هستم، گفت: من کتاب‌ها را بو می‌کنم و بوی کتاب را دوست دارم و آنها را با لذت تمام می‌خوانم و گاهی اوقات کتاب صوتی هم گوش می‌دهم. من بیشتر با کتاب‌هایی که رنگ بویی آشنا برایم دارند زودتر جور می‌شوم و غرق آنها می‌شوم و بیشتر وقت‌ها دنبال خواندن کتاب‌هایی هستم که بعد از خواند آنها مرا با جلوه‌ای جدید از زندگی یا دیدگاهی نو آشنا کنند و در این میان کتاب‌های موراکامی یا استیو توتلز رو دوست داشتم.

سراچی با اشاره به نظرش در مورد قاف ادامه داد: به نظرم قاف پله‌ای است که کمک میکند نوجوانان علاقمند در حوزه شعر و داستان زودتر به اهداف  خود برسند و درست آموزش ببینند.

وی گفت: باشگاه قاف یک ظرفیت بزرگ و خوبی دارد که نویسندگان و شاعران جوان در کنار هم جمع شده و در مورد موضوعاتی مشترک بحث و گفت و گو می‌کنند و اساتید مطرح کشوری را از نزدیک می‌بینند و از تجربیات آنها استفاده می‌کنند.

این نویسنده نوجوان کانونی خاطرنشان کرد: سفرم به استان گلستان و شرکت در اردوی باشگاه قاف یک همراه با تجربه‌ها و لحظه‌های شیرین و فراموش نشدنی بود که در دفتر زندگی‌ام تا ابد ثبت خواهد شد.

وی بیان کرد: اعضای قاف در منطقه غرب کشور کمی با سختی به این اردو رسیدند نمی‌خواهم در باره سختی بگویم چون شیرینی لحظات قاف کمرنگ می‌شود اما این انتظار می‌رود که برای اردوهای بعدی مسائل مختلف مانند مسیر و دوری مسافت را برای حضور اعضا در نظر بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =