پوستر و فراخوان دهمین جشنواره خاتم منتشر شد

پوستر و فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم از سوی دبیرخانه این رویداد و با میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این ‌فراخوان با حضور محسن چینی‌فروشان مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی، علی‌اکبر اشعری رئیس شورای راهبردی جشنواره خاتم، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا شرفی‌خبوشان دبیر علمی جشنواره خاتم و جمعی از نویسندگان روز ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

بازنمایی، بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه زندگی پیامبر اکرم(ص)، نمایش تأثیر وجوه شخصیت پیامبر اکرم(ص) در زندگی نزدیکان، اصحاب و معاصران ایشان و آفرینش ابعاد و نحوه آشنایی و الفت با زندگی پیامبر در دیدگاه و زندگی دیگران در طول تاریخ تا امروز از جمله محورهای این جشنواره است.

پوستر و فراخوان دهمین جشنواره خاتم منتشر شد

بخش‌های این جشنواره شامل داستان کوتاه در حداکثر ۵هزار کلمه در سه حوزه «بزرگسال»، «کودک» و «نوجوان»، داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستانِ مینیمال) در حداکثر ۱۰۰ کلمه، ارسال طرح رمان و شرکت در کارگاه نوشتن رمان زیر نظر اساتید مطرح کشور، پس از بررسی و گزینش و ویژه: نگارش رمان است.

بر اساس این خبر شرکت در جشنواره برای همه گروه‌های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است.

آثاری که تنها از طریق پست و یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در قالب‌های doc.docx. وpdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه می‌یابند. آثاری به مسابقه راه پیدا می‌کنند که قبلاً منتشر نشده و در جشنواره خاتم و سایر جشنواره‌ها و مسابقه‌ها ارائه نشده باشند. همچنین آثار برگزیده از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر خواهند شد.

بر همین اساس مهلت ارسال اثر در این ‌جشنواره تا روز ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۴ است و آیین پایانی و اهدای جوایز هم تیر ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

جوایز به نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از سه حوزه «کودک»، «نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب زیر اهدا می‌شود: نفر اول ۲۰۰میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، نفر دوم ۱۵۰میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، نفر سوم ۱۰۰میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار. همچنین برگزیده چهارم تا ششم ۱۰میلیون ریال به همراه لوح قدردانی است و برای پنج اثر برتر در بخش داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستان مینیمال) هر یک ۱۰میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است.

جایزه بخش طرح رمان نیز شرکت رایگان در کارگاه رمان‌نویسی، خرید و انتشار آثار برگزیده است.

جایزه بخش ویژه نیز برای نفر برگزیده بخش رمان؛ حق‌التالیف تا مبلغ ۱میلیارد ریال معادل ۱۰۰ میلیون تومان (به عنوان پیش پرداخت چاپ مکرر اثر تا سقف جایزه) به همراه دیپلم افتخار است.

پوستر و فراخوان دهمین جشنواره خاتم منتشر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =