کد خبر: 343934
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
اردوی علمی اعضای کانون بروجن برگزار شد

در راستای فعالیت علمی زیست محیطی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، اعضا نوجوان کانون بروجن، دوشنبه 29 مرداد 1403 از منطقه تنگ صیاد و موزه حیات وحش این منطقه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، ده نفر از دختران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجن در یک روز دلپذیر به منطقه‌ی زیبای تنگ صیاد سفر کردند.

منطقه‌ی تنگ صیاد، با مناظر طبیعی بکر و کوه‌های بلند و همچنین گونه‌های متنوع و منحصر به فرد گیاهی و جانوری، فضای مناسبی برای آشنایی کودکان و نوجوانان با پدیده‌های طبیعی و زیست محیطی است.

مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون بروجن ضمن اعلام این مطلب گفت: نوجوانان مشتاق به کاووش محیط اطراف، در این مکان توانستند از منطقه‌ی بکر و پوشش‌های گیاهی آن بازدید کنند و با حیوانات موجود در این منطقه و چگونگی محافظت از این جاندران آشنا شوند.

زهرا شریعت گفت: نوجوانان کانون پرورش فکری شهر بروجن، بعد از ملاحظه و آشنایی با منطقه محافظت شده‌ی تنگ صیاد، در یک روز خاطره‌انگیز و پر از هیجان به بازدید از موزه‌ی حیات‌وحش پرداختند. وی گفت: این بازدید به آنها فرصتی داد تا با دنیای متنوع حیات‌وحش روبرو شده و از نزدیک با گونه‌های مختلف حیوانات و گیاهان آشنا شوند.

موزه حیات وحش تنگ صیاد در منطقه‌ی فرخشهر، با نمایش نمونه‌های واقعی از جانوران و گیاهان، فضایی جذاب و نزدیک به طبیعت را فراهم کرده که همین سبب شده تا حرارت کنجکاوی نوجوانان را دوچندان می‌کند.

در طول این اردوی علمی، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همراه با کارشناس حیات‌وحش، به سوال‌های نوجوانان در مورد گونه‌های گیاهی و جانوری این منطقه پاسخ دادند و در مورد اپیدمی آن به اعضای کانون توضیحات کامل داده و دختران کانون، را با گونه‌های حیوانات مختلف در منطقه آشنا کردند.

در طول بازدید نوجوانان از موزه‌ی حیات وحش فرخشهر، کارشناس موزه به سوالات نوجوانان پاسخ داده و بعد از بازدید از منطقه تنگ صیاد و موزه حیات وحش فرخشهر، نوجوانان حاضر در این اردوی یک روزه، از مرکز فرهنگی هنری کانون فرخشهر بازدید کرده و با همکاران و امکانات مرکز آشنا شدند.

در مرکز فرهنگی هنری فرخشهر، برنامه‌های متنوع دینی و مناسبتی اجرا شد و در پایان این اردو، یک گلدان گل طبیعی از طرف مرکز فرخشهر به اعضای خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجن اهدا شد تا خاطره‌ی این روز تا ابد در ذهن نوجوانان بروجنی ثبت و ضبط شود.

اردوی علمی اعضای کانون بروجن برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =