کد خبر: 343960
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کارگاه بازیگری در تئاتر و تئاتر عروسکی با حضور حسن دادشکر در اردبیل برگزار شد

کارگاه بازیگری در تئاتر و تئاتر عروسکی ویژه نوجوانان با حضور حسن دادشکر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، با حضور مربیان، اعضای انجمن نمایش، فعالان و بازیگران تئاتر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، کارگاه یک‌روزه بازیگری در تئاتر و تئاتر عروسکی پیش از ظهر روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این کارگاه که در سالن جعفر ابراهیمی (شاهد) اداره کل کانون برپا شد، حسن دادشکر بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: نمایش خلاق در دنیای مدرن امروزی پدیده‌ای برای بارور ساختن ذهنیت، شخصیت و نهفته‌های درونی کودکان و نوجوانان است.

وی با بیان اینکه هدف از کار نمایش در کانون پرورش فکری برای تربیت بازیگر و کارگردان نیست، اظهار داشت: کودکان و نوجوانان از طریق تئاتر استعدادهایشان کشف و شکوفا می‌شود و مهارت زندگی جمعی را می‌آموزند.

پیش‌کسوت تئاتر کودک و نوجوان بیان داشت: بازیگری یک قریحه الهی است که با احساس شروع و کشف می‌شود اما برای حرفه‌ای شدن باید سخت تلاش کرد و اطلاعات و مهارت لازم را کسب کرد.

کارگاه بازیگری در تئاتر و تئاتر عروسکی با حضور حسن دادشکر در اردبیل برگزار شد

دادشکر با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی تئاتر در کشور زیاد است، تصریح کرد: متأسفانه مراکزی که کار درست آموزشی در این زمینه ارائه می‌دهند، انگشت‌شمار هستند.

وی در ادامه با تأکید به نقش استعداد در بازیگری گفت: هیچ کلاس بازیگری برای کسی که مستعد نیست، تأثیرگذار نخواهد بود.

این مدرس بازیگری با بیان اینکه کار تئاتر انسان‌سازی است، خاطرنشان کرد: برخلاف برخی برنامه‌سازی‌ها تئاتر دارای محتوا است و با مطرح کردن اندیشه‌ای به دنبال حل مسئله‌ای در جامعه است.

شایان‌ذکر است، شناخت فنون بازیگری، نقش حرکات بدن، صدا و بیان، تربیت احساس، تخیل و تمرکز از موارد مطرح‌شده در این کارگاه آموزشی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =