کد خبر: 344045
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج نماز در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج معارف نماز با اجرای فعالیت‌های مختلف در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل به اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان اردبیل، ۲۱ تا ۳۱ مردادماه که با عنوان دهه فرهنگی ترویج نماز و تکریم مساجد نام‌گذاری شده است، با برگزاری نشست‌ها و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، در مراکز کانون استان اردبیل گرامی داشته شد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج نماز در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز فرهنگی هنری کانون انگوت

در برنامه‌های دهه فرهنگی ترویج نماز که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نماز، تشویق و ترغیب اعضای مرکز بر اقامه این فریضه مهم دینی اجرا شد، حجت‌الاسلام لطیف کاظمی روحانی شهرستان و از حلقه‌های میانی مرکز درباره آثار و فواید نماز و ارزش و اهمیت آن در زندگی روزمره سخن گفت.

کاظمی در ادامه به ذکر احادیث نماز از ائمه معصومین (ع) پرداخته و سپس مسابقه اذکار نماز را اجرا کرد که شرکت‌کنندگان ضمن ارائه پاسخ، با قرائت صحیح نماز نیز آشنا شدند. در این برنامه از اعضای نمازخوان مرکز تقدیر به عمل آمد.

همچنین نشست با اولیای اعضا با عنوان «چگونه نوجوانان را به خواندن فریضه نماز تشویق کنیم؟» دیگر برنامه‌ای بود که با شرکت فعال مادران انجام شد.

در این نشست حاضران از تجربیات خود و راهکاری مناسب جهت پیشبرد این هدف بحث و گفتگو کردند.

شایان‌ذکر است در طول این دهه فعالیت‌های دیگری از جمله قصه‌گویی با عنوان «سجاده زیبای زهرا»، ساخت کاردستی، معرفی و روخوانی کتاب، بحث آزاد، اجرای مسابقه، پخش نماهنگ و... در این مرکز اجرا شد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج نماز در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز فرهنگی هنری کانون رضی

به مناسبت دهه ترویج معارف نماز اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شهر رضی طی نشستی میزبان مربی و مروج فعالیت‌های نماز خواهران در این شهر بودند.

در این نشست که با عنوان «نماز ستون دین» برپا شد، نخست مربی مرکز با ارائه توضیحاتی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه نماز، فعالیت‌های متنوع فرهنگی همچون معرفی و روخوانی کتاب، قصه‌گویی جانماز مادربزرگ، اجرای مسابقه احکام و بازی و سرگرمی با موضوع دانستنی‌های نماز را برای اعضای حاضر اجرا کرد.

همچنین خانم زهرا محمدزاده مسئول بسیج خواهران رضی نیز با پرداختن به اهمیت نماز از منظر قرآن و حدیث، اعضا را با حقیقت و جایگاه نماز آشنا کرده و در ادامه به آموزش صحیح وضو گرفتن و خواندن نمازهای واجب، احکام لباس و پوشش نمازگزار و قرائت درست سوره‌های نماز پرداخت.

برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج نماز در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز فرهنگی هنری کانون بیله‌سوار

به مناسبت گرامیداشت دهه ترویج معرف نماز و تبیین اهمیت و جایگاه نماز، جمعی از اعضا و والدین مرکز فرهنگی هنری کانون بیله‌سوار روز شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۳ در برنامه‌ای تحت عنوان «معارف نماز» گردهم آمدند.

در این برنامه که از یکی از روحانیون شهرستان نیز دعوت به‌عمل‌آمده بود، در گفتگو با اعضا، منزلت و اهمیت نماز و احکام آن را به زبان ساده برای حاضران تشریح کرد.

معرفی و روخوانی کتاب‌های کلوچه‌ای برای خدا و باغ فرشته‌ها، شعرخوانی از کتاب‌های چشمه نور و شعر سبزه‌ها، آموزش صحیح وضو و تیمم، معرفی کتاب جشن تکلیف توسط عضو ارشد مرکز، برگزاری کارگاه نقاشی و همچنین اهدای هدیه به اعضای برگزیده و نمازخوان از طرف ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج نماز در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون اردبیل

نشست تخصصی شناخت معارف نماز با حضور اعضای نوجوان در مرکز الگوی تربیتی و فرهنگی هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل روز چهارشنبه ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست که به مناسبت دهه ترویج معارف نماز و در حضور معاون اداری مالی، دبیر و اعضای شورای اقامه نماز کانون استان و کارشناس ستاد اقامه نماز استان تشکیل شد، حجت‌الاسلام قاسم‌زاده درباره اهمیت و جایگاه نماز صحبت کرده و در مورد آثار و برکات نماز با اعضا به گفتگو پرداخت.

قاسم‌زاده نماز را پایه و ستون دین توصیف کرده و از اعضا خواست به انجام به‌موقع این فریضه الهی را مورد توجه قرار دهند.

این روحانی حاضر در برنامه با نقل حکایت‌ها و احادیثی، فضیلت نماز اول را بیان کرده و با تأکید به آشنایی بیشتر با آیات قرآن و معانی آن جلسه را به پایان رساند.

برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج نماز در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون اردبیل

به مناسبت دهه معارف نماز ویژه‌برنامه «پنجره‌ای رو به نور» در مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که با هدف ترویج و تشویق اعضا به نماز برگزار شد تعدادی از اعضای ۹ ساله دختر مرکز، با بر سر گذاشتن تاج‌هایی مزین با احادیثی از معصومین (ع) که مربیان و اعضای ارشد درست کرده بودند، رسیدن به سن تکلیف را جشن گرفتند.

سرکار خانم باقری مهمان ویژه‌برنامه از حوزه علمیه خواهران استان نیز احکام نماز را برای اعضای شرکت‌کننده توضیح داده و چگونگی خواندن درست نماز را آموزش داد.

گفتنی است در پایان این برنامه اعضا همراه با مربیان خود و مهمان برنامه نماز ظهر را اقامه کردند.

برنامه‌های گرامیداشت دهه ترویج نماز در مراکز کانون استان اردبیل اجرا شد

مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۱ و ۲ کانون مشگین‎‌شهر

به مناسبت دهه ترویج معرف نماز، نشستی با عنوان «نماز، آیین رحمت» روز شنبه ۲۷ مردادماه سال ۱۴۰۳ با حضور علی بدلی مسئول دارالقرآن شهرستان مشگین‌شهر و جمعی از اعضای نوجوان و مربیان مراکز شماره‌ی ۱ و ۲ کانون مشگین‎‌شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست که در سالن مطالعه مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۲ کانون برپا شد، کارشناس مدعو برنامه در مورد فواید و آثار نمازخوانی در زندگی مطالبی ارائه کرده و در اهمیت این فریضه الهی گفت: شرط قبولی اعمال انسان‌ها، موردقبول واقع‌شدن نماز است.

وی خطاب اعضای نوجوان مرکز تأکید کرد: نماز پایه و ستون دین است و آن را در اول وقت اقامه کنید.

گفتنی است در ادامه اعضای نوجوان دختر حاضر در این نشست نماز ظهر را به جماعت اقامه کرده و در پایان هدایایی به‌رسم یادبود نیز برایشان اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =