سی و نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش یزد برگزار شد

این نشست حضوری و مجازی به بررسی آثار داستانی برگزیده مسابقه ادبی آذرآفرین اختصاص داشت، نکات منفی و مثبت داستان‌های برگزیده نقد شد و خاطرنشان شد که آثاری که در این مسابقه ادبی برگزیده شده است نیاز به بازنویسی و ویرایش مجدد دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، سی و نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش یزد با حضور مربیان و نویسندگان نوجوان برگزار شد، آثار برگزیده مسابقه ادبی آذرآفرین مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست اثر داستانی سه عضو انجمن، امید رستگار، مطهره رحمانی و مونا میرجلیلی توسط اعضا و مربیان نقد شد. عناوین داستان‌های این سه نویسنده نوجوان به ترتیب عبارت بود از «دار قالی»، «یک تانک اصرار» و «تیک آف».

در این دیدار درباره اهمیت بازآفرینی و رشد اعضای کانون استان یزد در بازآفرینی نسبت به سال گذشته صحبت شد. در ادامه به این موضوع اشاره شد که تعداد شخصیت‌ها در یک داستان کوتاه باید متناسب با حجم داستان کوتاه انتخاب شود. همچنین هر شخصیت باید به ازای حضورش در داستان نقش‌آفرینی متناسب و عملکرد داستانی داشته باشد؛ در غیر این صورت شخصیتی که کارکرد متناسب ندارد باید از داستان حذف شود.

در این نشست که به بررسی آثار داستانی برگزیده مسابقه ادبی آذرآفرین اختصاص داشت، نکات منفی و مثبت داستان‌های برگزیده نقد شد و خاطرنشان شد که آثاری که در این مسابقه ادبی برگزیده شده است، در قیاس با سایر آثاری که به دبیرخانه ارسال شده است، برگزیده شده‌اند و این آثار هم هنوز نیاز به بازنویسی و ویرایش مجدد دارند.

در این نشست عالیه سلطانی کارشناس ادبی آفرینش‌های استان یزد، اعظم جلالیان مربی ادبی و مسئول بخش مکاتبه‌ای کانون استان و فاطمه قانع نماینده انجمن داستان استان حضور داشتند.

لازم به ذکر است مسابقه ادبی آذر آفرین در تیرماه سال جاری در بخش آفرینش‌های ادبی کانون استان یزد با محوریت بازآفرینی قصه‌های استاد آذر یزدی برگزار و برگزیدگان آن مرداد ماه سال جاری اعلام شد.

 سی و نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش یزد برگزار شد

سی و نهمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان آفرینش استان یزد چهارشنبه 31 مردادماه 1403 به صورت حضوری در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون یزد برگزار شد. همزمان با نشست حضوری، تعدادی از شرکت کنندگان نیز به صورت مجازی از طریق نرم افزار «گوگل میت» با این نشست همراه بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =