کد خبر: 344140
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
پخت شله‌زرد نذری در مرکز چناران

همزمان با ایام اربعین امام حسین علیه السلام اعضا مرکز چناران با همراهی خانه سالمندان شله زرد نذری پختند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، هم‌زمان با ایام اربعین حسینی و در گرامیداشت هفته‌ی دولت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز چناران با همراهی اداره بهزیستی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان سومین ویژه برنامه‌ نذرواره‌ «یاس حسینی» را در خانه‌ سالمندان ثنای چناران برگزار کرد.

نرگس غلامی مربی مسئول مرکز چناران با اعلام خبر فوق افزود: در این ویژه برنامه هفده نفر از اعضا پسر مرکز و خانه‌ نصر بهزیستی در کنار پدران و مادران خانه سالمند ثنای یک و دو چناران یک روز شاد و به یاد ماندنی را تجربه کردند.

غلامی گفت: اعضاء با کمک مادربزرگ‌ها شله زرد پخته و آن‌ها را تزیین کردند. در ادامه نیز بچه‌ها با پدربزرگ و مادر بزرگ‌ها منچ، شطرنج و پرتاب حلقه بازی کردند.

همچنین در این برنامه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها از خاطرات روزهای جوانی‌شان برای اعضاء گفتند و کتاب «جامانده از کاروان» معرفی و روخوانی شد.

مسئول مرکز چناران خاطر نشان کرد: هدف از این برنامه، زنده نگه داشتن فرهنگ‌ها و سنت‌های ارزشمند مذهبی که از گذشته به یادگار مانده‌اند، بود مانند پخت و پخش نذری، تکریم سالمندان و همراهی بچه‌ها با آنها، ایجاد روحیه نشاط و شادی در بین بچه‌ها و سالمندان بود.

پخت شله‌زرد نذری در مرکز چناران

پخت شله‌زرد نذری در مرکز چناران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =