کد خبر: 344171
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۴
بازدید 78
 برگزیدگان مرحله دوم پویش ملی «خوانش کتاب» همدان معرفی شدند

3 عضو کتابخوان کانون همدان در مرحله دوم پویش ملی «خوانش کتاب» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «آینده خواندنی است» به عنوان برگزیدگان این دروه معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، پویش ملی «خوانش کتاب» از پنجم آذر با رونمایی از پوستر با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش آغاز شد و آثار کودکان، نوجوانان و خانواده با محوریت معرفی کتاب در صفحه‌های مجازی استان‌ها انتشار یافت.

بر اساس این خبر اسفند سال ۱۴۰۲ مرحله اول برگزیدگان این پویش اعلام شد و در سال ۱۴۰۳ ادامه یافت و اینک مرحله دوم برگزیدگان معرفی شدهند.

۵۶۴ اثر برگزیده استانی در این پویش سراسری که با شعار «آینده خواندنی است» برای دبیرخانه توسعه و ترویج کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شد.

تهیه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از خوانش کتاب از سوی کودکان، تهیه پادکست، نماهنگ کتاب صوتی از سوی نوجوانان و خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

در بخش «۱۰۰ ثانیه با کتاب» دانش‌آموزان پایه اول تا ششم، بخشی دوست‌داشتنی از کتاب مورد علاقه خود را در قالب فیلمی که با موبایل ضبط کرده‌اند در پایان ۱۰۰ ثانیه‌ای، روخوانی و بلندخوانی و این فیلم را در صفحه شاد بارگذاری ‌کرده‌اند. به این طریق به معرفی کتاب مورد علاقه برای دیگر همسالان‌شان ‌پرداخته‌اند.

در بخش «روی خط کتاب» که اختصاص به پادکست‌، نماهنگ و کتاب صوتی‌های ساخته‌شده از سوی دانش‌آموزان نوجوان (دور اول و دوم دبیرستان) داشت امیرعلی فاضلی‌فر و عارفه کلیمی هر دو اعضای کانون همدان برگزیده مرحله دوم این بخش شدند.

در بخش «برایم بخوان» نیز که بخشی از کتاب از سوی یکی از اعضای خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، مادربزرگ و پدربزرگ، خاله، عمه، دایی و... برای دانش‌آموز کودک یا نوجوان، خوانده می‌شد (والدین)؛ فاطمه ثمین‌بخشی از استان همدان برگزیده مرحله دوم این پویش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =