ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک در آمل

ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک شهرستان آمل در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، به‌مناسبت هفته دولت در آیین ساخت سالن تخصصی سینمای کودک آمل، که با حضور قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی استاندارمازندران، زارعی فرماندارویژه شهرستان آمل، فاضلی مدیرکل کانون پرورش فکری و سایر مسئولان شهری و مردم  صورت گرفت، کلنگ احداث این سالن سینمایی بر زمین زده شد.

ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک در آمل

حامد فاضلی کبریا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران با تبریک هفته دولت و گرامی داشت شهیدان رجایی، باهنر و رییسی اظهار داشت:  ساخت این سینما کودک در راستای توسعه خدمات کانون به کودکان، نوجوانان و خانواده‌های این شهرستان در زمینی به مساحت ۲۲۷ مترمربع با زیربنای ۴۵۴ مترمربع در محوطه کانون پرورش فکری کودکان آمل در دو طبقه پیش بینی شده است که  در مدت یک سال ساخته می‌شود.

فاضلی ضمن تقدیر از شکارا فرقدان، مسئول کانون آمل به خاطر پیگیری‌های این طرح، اظهار کرد: این پروژه نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه اختصاص داده شده است بیان داشت: این سالن سه طبقه بوده و طبقه همکف این مجموعه به سه کارگاه هنری و فرهنگی اختصاص دارد و در طبقه اول، کارگاه‌های هنری و اتاق‌های بازی و در طبقه دوم سالن تخصصی سینمای کودک ساخته خواهد شد.

مدیرکل  کانون پرورش فکری مازندران در عین حال  ظرفیت سالن تخصصی سینمای کودک این مجموعه را حدود ۸۰ صندلی دانست و گفت : سالن‌های تخصصی کودک در کشور تاکنون در تهران راه‌اندازی شده‌اند و در مراکز استان‌ها هنوز فراگیر نشده‌اند؛ اما این شرایط برای نخستین‌بار در شهرستان آمل فراهم شده است.

وی افزود: از ویژگی‌های سالن‌های اختصاصی کودک می‌توان به طراحی اختصاصی صندلی‌ها اشاره کرد که کودک می‌تواند همراه با اسباب‌بازی‌های خود روی صندلی‌ مناسب به تماشای فیلم‌های ویژه خود بنشیند. این سالن از لحاظ رنگ‌بندی، نور، تصویر و صدا برای استفاده هرچه جذاب‌تر کودکان از فیلم‌ها طراحی می‌شوند و همه قابلیت‌های سینمایی اعم از صدا و تصویر سینمایی دو بعدی و سه بعدی را دارند و از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره خواهد برد.

ساخت نخستین سالن تخصصی سینمای کودک در آمل

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =