کد خبر: 344196
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
برگزیدگان طرح نقد «صمیمانه با کتاب» معرفی شدند

برگزیدگان طرح نقد کتاب با عنوان «صمیمانه با کتاب» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، یک هزار و ۶۹۰ نقد کتاب از سوی مربیان و کارشناسان کانون استان‌ها نگارش و پس از مرحله داوری استانی و قدردانی، ۱۰۳ اثر برتر به دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شد که پس از داوری پایانی ۹ اثر برگزیده فردی و گروهی اعلام شد.

بر همین اساس، شهروز بائی از مرکز فرهنگی‌هنری گمیشان و بهمن نشاطی از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو گنبد هر دو از استان گلستان با طرح نقد کتاب «دلتنگی‌های یک آپارتمان»، نوشین قمرپور، شیرین امیری و شیما همت‌پور هر سه از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۴ کانون کرمانشاه با طرح نقد کتاب «لنگه کفش قرمز»، رقیه نوروزی، شبنم دیوان‌بکی و زهرا صفرپور هر سه از کانون استان آذربایجان‌شرقی با طرح نقد کتاب «همه بچه‌ها لاک‌پشت کوچولو هستند»، شکوفه آقاکثیری، نفیسه فولادی نژاد، پریسا اختیاری هر سه از مرکز فرهنگی هنری شماره ۹ کانون اصفهان با طرح نقد کتاب «کودک، داستان و تفکر انتقادی» از جمله برگزیدگان این طرح هستند.

همچنین بهناز ابوالوفایی و لیلا افسری هر دو از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲۶ کانون تهران با طرح نقد کتاب «راه شیطانی»، نرجس ترابی و زهرا واحدی‌مقدم هر دو از مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون مشهد استان خراسان رضوی با طرح نقد کتاب «چرا پتوی گامبالو پاره شد»، زهره اکبرآبادی از مرکز فرهنگی‌هنری کانون نیشابور استان خراسان رضوی با طرح نقد کتاب «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» و طیبه پوربصیری از کانون خوزستان با طرح نقد کتاب «گریز از سال صفر» دیگر برگزیدگان این طرح هستند.

برگزیدگان طرح نقد «صمیمانه با کتاب» معرفی شدند

«صمیمانه با کتاب» عنوان طرحی است که با هدف توسعه و تعمیق دیدگاه نقادانه‌ی مربیان و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مراکز فرهنگی هنری، از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده است.

این طرح علاوه بر ترویج مطالعه بین همکاران کانون و دانش‌افزایی مربیان و کارشناسان، باعث شد کتاب‌های ارسال شده در دو سال گذشته به مراکز، با نگاه نقادانه مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس این خبر، در طرح «صمیمانه با کتاب» تمامی کارشناسان و مربیان کانون به معرفی کتاب به شکل مکتوب پرداخته و با توجه به شاخص‌های نقد کتاب به نگارش نقد پرداخته و آثار را در رسانه‌های محلی و استانی به چاپ رسانند.

حلقه‌های کتاب‌خوانی و نقد کتاب به شکل مستمر و ماهیانه در مراکز و واحدهای ستادی سراسر کشور از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ تا تابستان ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی و اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =