معاون استاندار اردبیل: نقطه آغاز اعتلای فرهنگی تربیتی جامعه توجه جدی به حوزه کودکان و نوجوانان است

با اجرای نقاشی دیواری سرزمین من، اعضای هنرمند مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل، فرهنگ، تاریخ و طبیعت استان اردبیل را نقاشی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، داریوش علومی معاون فرهنگی کانون استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: اعضای کودک و نوجوان هنرمند مراکز کانون شهرستان اردبیل در راستای معرفی استان اردبیل، ویژگی‌های مختلف این استان را در ۴۰ قاب دیواری، نقاشی کردند.

وی با بیان اینکه فرایند اجرای این برنامه از شروع فصل تابستان آغاز شده بود گفت: مربیان مراکز طی مدت دو ماه با پرداختن به بخش‌های مختلف تاریخی، فرهنگی، آداب‌ورسوم، جاذبه‌های گردشگری، مشاغل و مفاخر استان اردبیل، ضمن آشنا سازی اعضا با موقعیت‌های طبیعی و پیشینه فرهنگی و تاریخی منطقه، ایده اولیه از طرح‌های اعضا را برای اجرای نهایی در این رویداد ارزیابی و تکمیل کردند.

علومی تصریح کرد: این نقاشی روی دیواری بیش از یکصد متر و در قاب‌هایی به ابعاد یک و نیم متر در یک متر واقع در خیابان شهید عبادی روبروی اداره کل کانون استان اجرا شد.

معاون استاندار اردبیل: نقطه آغاز اعتلای فرهنگی تربیتی جامعه توجه جدی به حوزه کودکان و نوجوانان است

نقطه آغاز اعتلای فرهنگی تربیتی جامعه توجه جدی به حوزه کودکان و نوجوانان است.

سید کمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در بازدید از اجرای نقاشی دیواری اعضای کانون اردبیل گفت: کشف استعدادها و شناخت توانمندی‌های کودکان و نوجوانان ضامن موفقیت در مسیر تحصیل و آینده شغلی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه توجه به علاقه‌ها و رفتارهای کودکان زمینه‌ساز هدایت آنان در مسیر درست زندگی است، اظهار داشت: کانون پرورش فکری با پرداختن به فعالیت‌های متنوع ذوقی و عملی، علاوه بر فراهم ساختن محیطی بانشاط برای ساختن و خلق کردن، فرزندانمان را از یکجانشینی و استفاده بیش‌ازحد و اعتیادآور فضای مجازی مصون نگه می‌دارد.

معاون استاندار اردبیل با اشاره به اینکه امروز شاهد اجرای یکی از کارهای فاخر هنری در استان اردبیل هستیم، افزود: اجرای نقاشی دیواری «سرزمین من» و برنامه‌هایی با محتوای فرهنگ بومی و ملی موجب تقویت هویت و حس تعلق سرزمینی در کودکان و نوجوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌شود.

معاون استاندار اردبیل با تأکید بر این موضوع که نقطه آغاز اعتلای فرهنگی تربیتی جامعه توجه به حوزه کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان دو گروه با نیازهای کاملاً مجزا هستند و برای تقویت حوزه‌های فرهنگی و تربیتی، نیازمندی‌های اساسی این قشر باید مورد توجه جدی همه آحاد جامعه باشد.

وی افزود: ما نیز خود را موظف می‌دانیم برای خدمت به نسل آینده‌ساز کشور به آن‌ها توجه کنیم و در این مسیر با همه توان خود در کنار کانون پرورش فکری و خانواده‌ها هستیم.

میرجعفریان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پردیس فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در محل پارک وحدت اردبیل، از حمایت استانداری اردبیل از برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون خبر داد.

معاون استاندار اردبیل: نقطه آغاز اعتلای فرهنگی تربیتی جامعه توجه جدی به حوزه کودکان و نوجوانان است

مشارکت ۸۰ عضو هنرمند مراکز کانون اردبیل در نقاشی دیواری «سرزمین من»

ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل نیز با بیان اینکه اجرای فعالیت‌های خلاقانه و ذوقی در اشتیاق کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه‌های فرایندی و عملی اثربخش است گفت: کانون استان اردبیل با ایجاد فضایی سالم و فرح‌بخش و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی کتاب محور برای تربیت فرزندانی خلاق و پویا در تلاش است.

وی ضمن تقدیر از حسن توجه مسئولان استانی در نگاه حمایتی به این نهاد فرهنگی، تصریح کرد: در راستای فراهم ساختن محیطی مناسب برای فعالیت کودکان و نوجوانان، علاوه بر رنگ‌آمیزی و بهسازی ساختمان و محوطه مراکز کانون اردبیل، برای کیفیت‌بخشی به کارگاه سفال‌گری و با نگاهی اقتصادی و درآمدزایی اعضا، کوره پخت سفال خریداری و در اختیار اعضا و مربیان قرار گرفت.

ملک‌زاده فرد با اشاره به تأثیر روابط سالم والدین و فرزندان در تحکیم بنیان خانواده، اظهار داشت: به منظور تقویت روابط صمیمانه والدین با فرزندان، پدر و مادرها همراه با مربیان در برنامه‌های مراکز کانون مشارکت می‌کنند و این عزیزان در کنار فرزندانشان در انجام برخی فعالیت‌ها ازجمله قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، ساخت کاردستی و برخی فعالیت‌های هنری حضوری فعال دارند.

 مدیرکل کانون استان اردبیل، اجرای نقاشی دیواری اعضای کانون را چهارمین دوره اجرای این برنامه عنوان کرد و گفت: این برنامه پیش‌ازاین با موضوعات آزاد و همچنین تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران در دوره صفویه اجرا شده بود.

وی خاطرنشان کرد: نقاشی دیواری اعضای کانون با عنوان «سرزمین من» و با مشارکت ۸۰ عضو هنرمند و ۳۰ نفر از مربیان و کارشناسان ستادی طی روزهای ششم و هفتم شهریورماه اجرا و پس از تکمیل، طی برنامه‌ای با مشارکت مسئولان استانی و شهرستانی رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =