قصه راهی برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی، تربیتی و اخلاقی است

مدیرکل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد گفت: قصه‌گویی غیر از اینکه می‌تواند یک رابطه عاطفی بسیار قوی بین والدین و فرزندان ایجاد کند، بستر مناسبی برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی، تربیتی و اخلاقی محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد، سلیمان شهبازی با حضور در برنامه بهون مهر در شبکه استانی دنا با موضوع قصه گویی و رشد کودکان با بیان اینکه قصه‌گویی در کلیه جوامع بشری یک ابزار تربیتی و انتقال مفاهیم پندها و درس‌های زندگی بوده است، اظهار کرد: این ابزار در گذشته نیز به عنوان یک مهارت عملی برای انتقال مفاهیم ویژه کودکان استفاده می‌شده است.

وی افزود: این ابزار در هیچ دوره و عصری کارکرد خود را از دست نخواهد داد، به این دلیل که انسان‌ها ذاتا قصه و قصه‌گویی را دوست دارند، آرامشی که در قصه‌گویی می‌تواند برای انسان و برای کودک ایجاد شود و تأثیر غیرمستقیم کلام بر آنان در هیچ جای دیگری وجود نخواهد داشت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد نقش قصه‌گویی را در انتقال مفاهیم اخلاقی به‌دلیل تاثیر غیر مستقیم بر ذهن بچه‌ها، یک ابزار کارکردی موثر در حوزه تربیتی و اخلاقی عنوان و تصریح کرد: کودکان با مشاهده پدیده‌های حاضر در قصه‌ها می‌توانند ارتباطی بین زندگی واقعی خود و قصه‌ها ایجاد کنند و با این ارتباط زندگی خود را به شکل بهتری تغییر دهند.

وی در پایان از تمام کودکان و نوجوانان ، بررگسالان ، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که قصه‌گو هستند خواست تا با حضور در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سراسر استان در بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت کنند. 

گفتنی است ، کارشناسان ، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران در این نشست در صدا و سیمای مرکز یاسوج حضور داشتند. 

قصه راهی برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی، تربیتی و اخلاقی است

قصه راهی برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم فرهنگی، تربیتی و اخلاقی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =