کد خبر: 344356
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
شورای کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون  تشکیل شد

شورای کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌صورت مجازی تشکیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست، گسترش دایره مخاطبان کانون بر اساس سیاست عضومحوری، مخاطب‌محوری و توجه به هویت بصری خودروهای سیار و تامین تجهیزات مورد نیاز در امتداد مرکزمحوری تاکید شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در این نشست به ارتقای جایگاه و کرامت مربی و نیز بهبود وضعیت کتاب‌خانه‌های سیار و پستی تاکید کرد.

شورای کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون  تشکیل شد

فرهاد فلاح گفت: آموزش‌های مورد نیاز مربیان، تهیه محتوای مورد نیاز در اجرای فعالیت، بسته بازی‌های قابل اجرا، بسته فعالیت‌های علمی، طرح‌ها و ایده‌های ترویج کتاب‌خوانی، شیوه‌های خلاق روخوانی کتاب، شیوه‌های قصه‌گویی از اقدام‌های مهم شورا است که با همراهی و مشارکت کارشناسان و مربیان مجرب قابلیت اجرا دارد.

فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز در این نشست گفت: به‌روزرسانی شیوه‌نامه مراکز سیار و پستی و گردآوری اطلاعات دقیق مراکز اعم از ظرفیت‌ها، امکانات، تجهیزات و گستره اجرایی از الزام‌های برنامه‌ریزی برای این مراکز است.

شورای کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون  تشکیل شد

اعضای شورای کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون متشکل از معاون فرهنگی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، کارشناس ناظر مراکز سیار و پستی و نمایندگانی از مراکز فرهنگی و هنری سیار و پستی هستند.

محسن ساجدی‌فر مربی سیار روستایی کانون استان خراسان رضویی، مجید کاظمی مربی سیار روستایی کانون استان چهارمحال و بختیاری، مائده حمیدی مربی سیار روستایی کانون استان گیلان به عنوان نمایندگان کتاب‌خانه‌های سیار و روستایی انتخاب شده‌اند تا در جلسه‌ای با مدیرعامل و شورای معاونان کانون مسائل و مشکلات مربط با این واحدها را عنوان کنند.

بر همین اساس ۱۵۰ کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در شهرستان‌های مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم فعال بوده و به اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان خدمت رسانی می‌کند.

کتاب‌خانه‌های سیار و روستایی مراکز فرهنگی‌ای هستند که مربی به‌منظور تحقق اهداف کانون، کتاب و امکانات فرهنگی، هنری و ادبی را با یک دستگاه خودرو به مناطق محروم روستایی یا شهری برده و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی رایگان مانند (کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، نمایش، سفالگری، بازی و سرگرمی، معرفی شخصیت، معرفی کتاب، معرفی وقایع، معرفی سرزمین، نشریه دیواری و...) را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =