کد خبر: 344385
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
بازدید اعضای مرکز قوچان از کارخانه تولید آرد گندم

به منظور آشنایی اعضا با مراحل تولید آرد و پخت نان اعضای مرکز قوچان از کارخانه آرد و نانوایی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، اعضای مرکز قوچان در بازدید علمی از کارخانه تولید آرد بازدید کردند و در یک نانوانی از نزدیک با فرآیند تولید نان آشنا شدند.

فریده خسروی مربی مسئول مرکز قوچان با بیان خبر فوق گفت: با هدف آشنایی اعضا با مشاغل مختلف و کاربردی در جامعه به اتفاق ۲۳ نفر از اعضای دختر مرکز با حضور در کارخانه آرد رضا قوچان، با مراحل تولید آرد که شامل ذخیره‌سازی گندم و نحوه ذخیره‌سازی، بوجاری و تمیز کردن آفت و گرفتن ناخالصی گندم، آسیاب کردن گندم، آشنا شدیم.

خسروی افزود: همچنین اعضاء در این بازدید با توضیحات دکتر رحمانی با انواع آرد تولید شده و و موارد مصرف آن نیز آشنا شدند. مربی مسئول مرکز قوچان ادامه داد: در بازدید دیگری که در ادامه و تکمیل این برنامه از نانوایی صورت پذیرفت، اعضاء با مراحل و نحوه‌ پخت نان و کار نانوایی آشنا شدند. اعضاء انواع نان را شناختند و با توضیحات نانوا توانستند تمرین پخت نان را انجام دهند.

خسروی اظهار داشت: اعضاء متوجه اهمیت نان در سبد غذایی خانواده‌ها شدند و به این مسئله پی بردند که برای رسیدن یک نان به دست ما چه مراحل سختی طی می‌شود و امیدواریم این نمونه بازدیدها موجب شود که اعضاء به عنوان مروجان صرفه‌جویی در مصرف نان و کم‌کردن دور ریز آن در خانواده‌ها وارد عمل شوند.

بازدید اعضای مرکز قوچان از کارخانه تولید آرد گندم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =