کد خبر: 344488
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کتاب یار مهربان و همنشینی دیرینه

نعیمه عامری فلیحی، نویسنده و مربی کانون گفت: کتاب یار مهربان و همنشین دیرینه و گنجینه ی عظیمی است که باید قدر آن را بدانیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خوزستان، مراسم رونمایی از کتاب‌های نعیمه عامری فلیحی مربی مسئول کانون خوزستان در روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان باوی برگزار شد.

گفت و گوی زیر به مناسبت رونمایی از کتاب های نعیمه عامری فلیحی ترتیب داده شده است.

۱. لطفا خودتون را معرفی کنید.

به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن در زبان آفرین ، نعیمه عامری فلیحی هستم.

۲. بفرمایید از چه زمانی با کانون پرورش فکری همکاری می کنید؟

 از  اول خرداد سال 1379

۳. از چه زمانی نویسندگی کردید و به صورت حرفه‌ای از کی شروع کردید؟

از دوران کودکی علاقه ی زیادی به نوشتن و کتابخوانی داشتم  و مرتب می نوشتم از یادداشت روزانه تا قصه و  سرودن شعر و در این مسیر معلمان ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، خانواده و دبیران ادبیات فارسی مشوق خوبی برای من بودند و در مقاطع مختلف تحصیلی در مسابقات کتابخوانی، انشا نویسی، نثر و متن ادبی برگزیده و رتبه ی نخست کسب می کردم. به صورت حرفه ای از سال 73 پایان دوره‌ی دبیرستان و از سال 79 و در بدو استخدام در کانون پرورش فکری در محفل شب شعر که از سوی کانون استان برگزار می‌شد اولین شعرم تحت عنوان «در جستجوی تو » را به ساحت مقدس حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا تقدیم کردم. در سال 95تصمیم گرفتم نوشته هایم را مدون کنم و از همان سال در فضای مجازی و درسال 98 در انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری خوزستان، قصه هایم را قصه گویی کردم و علاوه بر قصه و شعر، قطعات و متن ادبی می نوشتم و کم کم تصمیم گرفتم شعر ها و قصه هایم را به صورت کتاب منتشر کنم.

۴. علت علاقه شما به شعر و ادبیات چیست؟

زبان فارسی زبان فاخری است و به متون کهن علاقه زیادی دارم حافظ، سعدی، مولانا، فردوسی، عطار و نظامی گنجوی و... اینها گنجینه‌ی مهم ادبیات فارسی اند و هر چقدر بخوانیم بیشتر به ارزش و اهمیت ادبیات فارسی پی می بریم.

کتاب یار مهربان و همنشینی دیرینه

۵. در رابطه با کتاب های جدیدی که از شما چاپ شده بگید.

دو مجموعه شعر«هر گلی دیدم از دست تو آغاز می شد/گل تنها، تکه ای از باغ است » که با مضامین عرفانی، معنوی، مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و مناسبتی در قالب شعر نو و شعر سپید  سروده ام. و مجموعه قصه های عربی و فارسی «پیشانی بند یا زهرا (س)» با مضامین دفاع مقدس، طبیعت، مذهبی، اجتماعی .

۶. سختی کار نویسندگی رو در چه چیزی می‌بینید و چی باعث میشه با این وجود، این کار رو انجام بدید؟

نویسندگی روح را تلطیف می دهد و احساس خوبی به نویسنده دست می دهد. وقتی اثری را خلق می کند از این لحاظ سختی ندارد فقط چاپ و انتشار کتاب هزینه بر است، واقعا برای من نیروی فرهنگی با حداقل حقوقی که می گیرم سخت می‌شود. مرتب پس انداز می‌کنم تا بتوانم هزینه چاپ و انتشار کتاب را تامین کنم. در حال حاضر مجموعه شعر دیگری برای چاپ و انتشار دارم و منتظرم  با پس انداز مبلغ چاپ و انتشار را تامین کنم. کتاب هایی با مضمون علم روانشناسی مایلم بنویسم که از پس هزینه ها بر نمی آیم.

۷. پیشنهاد شما برای کسانی که میخوان وارد این حوزه بشن چیه؟

پیشنهادی که دارم مطالعه است با مطالعه موفقیت را چند گام جلو می بریم و واقعا کتاب یار مهربان و همنشین دیرینه است سرمایه  و گنجینه ی عظیمی است که باید قدر بدانیم.

۸. شما مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون هستید، در رابطه با این کار بگید.

مربی کودکان و نوجوان واقعا عشق است عشقی که قابل وصف نیست در کنار دوست ارزشمندی چون کتاب سر و کار داشتن با کودکان و نوجوانان معصوم، یک موهبت الهی است و باید هر روز شکرگزار خداوند متعال باشم که چنین موهبتی را به من عطا کرد. از بدو استخدام تا به اکنون مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان باوی هستم و افتخار میکنم که با کودکان و نوجوانان دختران و پسران معصوم از شهر ها و روستاهای شهرستان سرو کار دارم. لبخند خدا را در چهره های این عزیزان می توان دید.

کتاب یار مهربان و همنشینی دیرینه

۹. علت علاقه شما به کار در حوزه کودک و نوجوان چیست؟

حوزه‌ی کودک و نوجوان دنیای شگفت انگیز و خارق العاده ای است که ما را به کشف، کند و کاو و خلاقیت و موفقیت روز افزون پیش می برد. روحیه ی کنجکاوی کودکان و نوجوانان تحسین برانگیز است و پرورش استعدادهای بالقوه ی این عزیزان و بالفعل رساندن آن هنر می خواهد و مربی بودن این هنر را می طلبد، و با وجود اهمیت موضوع و دنیای کودک و نوجوان علاقه و دوستی که به این قشر دارم در بیان نمی گنجد.

۱۰. ممنون از اینکه دعوت ما را برای مصاحبه پذیرفتید، اگر حرف ناگفته‌ای مانده بفرمایید.

خواهش می کنم .توصیه‌ی من در وهله‌ی اول به خودم و بعد به همه‌ی والدین این است که قدر فرزندان مان را بدانیم. نعمت و گنجینه های با ارزشی هستند که خداوند به ما عطا فرموده بنابراین در پرورش و تربیت آنها کوشا باشیم و هر کاری برای آنها انجام دهیم ثمره اش را خواهیم دید و توصیه ی بعدی ام به پسران و دختران گل و عزیز و دوست داشتنی  ایران زمین اینست که قدر پدر و مادر را بدانند و با احترام به آنها از تجربه های ارزشمند والدین خود بهره ببرند و بدانند بهترین و ارزشمند ترین دوست و همنشین صادق ،کتاب است و تا می توانند  در فضای مجازی  وقت با ارزش خود را تلف نکنند و از دنیای دیجیتالی و مجازی با هدایت مربیان و والدین و معلمان ،به درستی استفاده کنند.

از شما هم ممنون و سپاسگزارم که این مصاحبه را ترتیب دادید ،برای  مردم  و کودکان و نوجوانان  سرزمینم ایران سلامتی، شادی و موفقیت روز افزون آرزو می کنم. موفق و سربلند باشید.

کتاب یار مهربان و همنشینی دیرینه

لازم به ذکر است مراسم رونمایی از کتاب‌های «مجموعه شعر هرگلی دیدم از دست تو آغاز می شد» ، «مجموعه شعر گل تنها، تکه ای از باغ است» ، «مجموعه قصه های عربی و فارسی» انتشارات مهر و دل اثر نعیمه عامری فلیحی با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، معاون و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری استان، روسای ادارات و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان باوی، در روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان باوی برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =