دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون فردا در اراک آغاز می‌شود

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز یک‌شنبه ۱۸ شهریور گشایش می‌یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» روز یک‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۰ صبح در شهر اراک با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک آغاز می‌شود.

بر اساس این خبر، در دومین دوره جشنواره ملی سرود کانون پرورش فکری ۱۳ گروه راه‌یافته شامل چهار گروه بخش آزاد و ۹ گروه بخش کانونی روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در اراک، شهر صنعتی، فرهنگ‌سرای شهر به رقابت می‌پردازند.

تلاوت قرآن، سرود ملی، سخنرانی احسان منصوری دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی سرود کانون و مدیرکل کانون استان مرکزی و اجرای سرود گروه ناشنوایان از بخش‌های مراسم گشایش این جشنواره است.

همچنین سرودهای «ایران من» از استان گلستان، «بازی‌های محلی» از کرمان، «مرغ آمین» از مرکزی، «دنیای قشنگ» از استان یزد، «خلیج فارس» از هرمزگان، «قالی‌بافی» از کرمان، «ایران من» از قزوین، «عهد و پیمان» از استان چهارمحال و بختیاری، «آیه‌ی گیلانه» از گیلان، «خوشا غریاز دهکرد» از چهارمحال و بختیاری، «جان جانان» از استان زنجان، «غم سیبیلو» از سیستان و بلوچستان و «خاک مهرآیین» از قم در روز اول این جشنواره اجرا خواهد داشت.

بر اساس این خبر در ادامه، گروه نمایش حوزه هنری استان مرکزی اجرا خواهند داشت.

عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در بین اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه از اهداف کلی و بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش‌آموزان در عرصه‌های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا از اهداف برگزاری دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =