دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در اراک آغاز شد

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صبح روز ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ در فرهنگ‌سرای شهرصنعتی اراک آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آیین گشایش این رویداد هنری با  سخنرانی احسان منصور دبیر اجرایی جشنواره و مدیرکل کانون استان مرکزی آغاز و در ادامه گروه سرود ناشنوایان اراک به اجرای برنامه پرداختند.

دبیر اجرایی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش در این آیین ضمن خیر مقدم به کودکان و نوجوانان حاضر در جشنواره و هیئت داوران و ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره ملی سرود آفرینش در استان مرکزی و شهر اراک گفت: جریان‌سازی حوزه سرود در کشور از سال گذشته با تلاش‌های مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور آغاز  و پس از سال‌ها دومین جشنواره سرود آفرینش آغاز به‌ کار کرد.

دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در اراک آغاز شد

منصوری افزود: در زمستان و بهار امسال هزار و ۱۱۱ گروه در کشور به رقابت پرداختند که نتیجه آن ۱۶ گروه است که در استان مرکزی و شهر اراک افتخار میزبانی از آن‌ها را داریم و استان‌های برگزیده تا عصر امروز اجراهای خود را روی صحنه خواهند برد.

وی با اشاره به این‌که  فردا دوشنبه ۱۹ شهریور آیین پایانی جشنواره برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: امیدواریم جریان سرود کانون‌ که در کنار سایر سازمان‌های فرهنگی پرچم آن را بالا برده است خروجی مثبتی داشته باشد و در سال‌های بعد نیز شاهد جریان‌سازی سرود در کشور باشیم و بتوانیم یکی از مطالبات رهبری که هنر سرود است را به خوبی اجرا کنیم.

دومین دوره جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری با حضور گروه‌های راه‌یافته در اراک، شهر صنعتی، فرهنگ‌سرای شهر در حال برگزاری است.

آیین گشایش این رویداد هنری با قرائت قرآن توسط زهرا تلخابی قاری و حافظ قرآن از شهر فرمهین همراه بود دختری توان‌یاب که دارای چندین معلولیت همچون بینایی، ناتوانی جسمی و حرکتی است.

یادآوری می شود علاقه‌مندان می‌توانند اجرای گروه‌های سرود شرکت‌کننده را در پیام‌رسان کاربردی شاد به نشانی: https://shad.ir/kanoonparvaresh تماشا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =