ضرورت بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های جدید برای تربیت کودکان و نوجوانان

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری در آیین پایانی یازدهمین دوره مسابقه‌های کشوری رباتیک گفت: باید از علوم و فناوری‌های جدید برای تربیت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در این آیین که عصر روز جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ در شهر یزد برگزار شد، افزود: همراه شدن ظرفیت‌های علمی در کنار توجه به مسایل تربیتی موضوعی مهم و مورد تأکید است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقه‌ها اظهار کرد: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در قالب برنامه‌های مدون برای ارتقای علمی و تربیتی نسل جوان بیش از گذشته بهره گرفت و در این مسیر مهم به همکاری همه بخش‌ها نیاز مبرم است.

وی تصریح کرد: کودکی که در قالب برگزاری این‌گونه رویدادهای علمی و فرهنگی در مسیر ساخت و رقابت، همراه باانگیزه و نشاط قرار می‌گیرد یک فرصت برایش فراهم است. هنوز جای کار بیشتری وجود دارد و باید شاهد برگزاری این مسابقه‌ها در سال‌های آینده هم باشیم.

معاون فرهنگی کانون بیان کرد: ایجاد فرصت برای کودکان و نوجوانان برای بروز خلاقیت و رقابت سازنده و شکوفایی استعدادها از اهمیت بالایی برخوردار است که باید همواره به آن عنایت خاص داشته باشیم و برای ارتقای آن بیش از گذشته تلاش کنیم.

ضرورت بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های جدید برای تربیت کودکان و نوجوانان

فلاح در ادامه به تفکر رایانشی یا تفکر محاسباتی اشاره کرد و افزود: این تفکر نوعی تفکر سازمان یافته با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که منجر به ارائه راه حل برای مسائل می‌شود و این جزو برنامه‌های محوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

یادآوری می‌شود هدف از اجرای این مسابقه‌ها ارتقای سطح علمی، خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان، تقویت کار گروهی، آشنایی با فناوری‌های نوین، آشنایی با رشته‌های جدید دانشگاهی و فراهم کردن زمینه‌ برای علاقه‌مندان است تا توانایی‌های خود را باور کنند.

این مسابقات با همت شرکت آریانا ربات‌، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد برگزار شد و در آن ده‌ها گروه از کانون پرورش فکری استان یزد حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =