نوزدهمین شورای فرهنگی استان یزد برگزار شد

فرهاد فلاح که به منظور شرکت در یازدهمین دوره مسابقات کشوری رباتیک به یزد سفر کرده بود، در شورای فرهنگی کانون استان یزد حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، شامگاه پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳، معاون فرهنگی کانون کشور در شورای فرهنگی کانون استان یزد حضور یافت و سیده عالیه قوامی ضمن عرض خیر مقدم خدمت میهمانان، گزارشی از وضعیت فرهنگی استان ارائه داد. وی همچنین به روند برگزاری مسابقات رباتیک اشاره نمود و در ادامه به معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های علمی استان یزد با توجه به راه‌اندازی کانون علوم و فناوری پرداخت.

 نوزدهمین شورای فرهنگی استان یزد برگزار شد

سپس محمدرضا آخوندی معاون فرهنگی استان با مطرح کردن چالش بروزرسانی برنامه‌های کانون بر اساس پیشرفت تکنولوژی و ذایقه کودک و نوجوان امروز نکاتی را اشاره کرد.

مهدی آرایی کارشناس فرهنگی به درخواست مدیرکل استان، قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای "مسجد برخوردار" را اجرا کرد و سکینه قیصری دیگر کارشناس فرهنگی گزارشی از شوراهای فرهنگی برگزار شده طی سال ۱۴۰۳ را ارائه نمود.

فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری؛ خلاء جدی در کانون را عدم فضای مناسب را گفتگو عنوان کرد.

وی در ادامه سکوی اصلی رشد کودک و نوجوان را خانواده بیان کرد و نقش کانون، مدرسه و سایر متولیان را در پشتیبانی از خانواده و معطوف کردن توجه کودک و نوجوان به رفتارها و اعمال مثبت پدرها و مادرها دانست.

فلاح تغییر مسیر از تصدی‌گری به تولی‌گری را پیچ تاریخی کانون دانست.

 نوزدهمین شورای فرهنگی استان یزد برگزار شد

معاون فرهنگی کانون گفت: با تجهیز کردن مراکز تحولی اساسی صورت نخواهد گرفت چون سبک زندگی تغییر کرده و نیاز کودک و نوجوان امروز با گذشته متفاوت است.

فلاح: ما نباید اجازه بدهیم کانون محلی برای فردگرایی شود و به همین منظور طرح‌های کانون یار، کتابال و .... را مطرح کردیم. این مسئول فرهنگی در ادامه حس مسئولیت‌پذیری را گزاره طلایی برای رشد و تعالی کودک و نوجوان عنوان کرد و نیاز جامعه را برگشت جایگاه ارزشمند پدر در خانواده دانست.

معاون فرهنگی کانون اذعان کرد: درب‌های کانون باید به روی گروه‌های مردمی باز شود و گروه‌های مردمی به فعالیت‌های کانون ضریب دهند.

وی معتقد است در کودکی باید ابزارهای شناختی از طریق فعالیت‌های دست ورزی مانند نقاشی، سفالگری، کاردستی و... تقویت شود نه برای اینکه نقاش یا سفالگری تربیت کنیم، بلکه ذهن وی را به خلق، خالق و مخلوق معطوف کنیم و در دوران نوجوانی، اعضا باید متوجه تفاوت انسان و سایر موجودات که همان عقل و قدرت تفکر است شوند و بدانند که انسان هستند و مسئولیت دارند و نقش خود را پیدا کنند.

فرهاد فلاح همچنین در مورد کانون علوم و فناوری گفت: به لطف پروردگار علم را وسیله‌ای برای رشد تربیت قرار می‌دهیم.

 نوزدهمین شورای فرهنگی استان یزد برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =