به گزارش ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، حقی با بیان این مطلب افزود: سرود بخش کاربردی هنر است و در بخشی که کار هنری میکنیم در واقع با رویکرد تربیتی برای کودکان و نوجوانان است بنابراین سرود به عقیده من کار جمعی و آواز گروهی است که اثر تربیتی دارد و در دنیا اثبات شده که شرکت در گروه سرود یک اقدام بسیار موثر تربیتی و سازنده است.
وی افزود: برگزاری جشنوارهها برای انگیزهسازی و جهتدهی به فعالیتهای گروههای سرود بسیار لازم است چرا که بچهها و مربیانی که در این زمینه فعالیت میکنند نیاز به انگیزه دارند و برگزاری جشنواره، رقابت و جوایز کمک میکند تا فعالیت جدیتری داشته باشند.
داور دومین جشنواره ملی سرود آفرینش با اشاره به کیفیت و سطح اجرای گروههای سرود، خاطرنشان کرد: کارهای جشنوارهها خیلی به کیفیت برگزاری، تناوب و نظم برگزاری جشنوارهها ارتباط دارد و جشنوارههای معتبرتر، جشنوارههایی منظمتر و همیشگی هستند؛ جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره قابل قبولی هست و کیفیت نسبتاً قابل توجهی دارد.
آهنگساز و مدرس موسیقی در خصوص معیارهای داوری گفت: در داوری سرود ما بیش از هر چیزی کیفیت اجرای آوازی گروه را در نظر میگیریم و در واقع کیفیت سرود، خوشخوانی و اجرای یک گروه سرود در بخش آوازی و موسیقایی بیشترین توجه را به خود اختصاص میدهد؛ البته جدید بودن موسیقی، حرکات و ابتکارات و جلوههای هنری که در کنار کار هست نیز امتیاز خود را دارد ولی محور اصلی داوری کیفیت و تکنیکهای آوازی و اجرایی گروههای کرال و سرود است.
حقی با بیان اینکه برای اولین بار در جشنواره سرود و موسیقی در شهر اراک به عنوان داور حضور پیدا کردم و به فال نیک میگیرم، تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و هنری که کانون پرورش فکری یکی از این نهادها به شمار میرود متولی ریشهدار امور کودکان و نوجوانان در کشور هستند و در زمینه سرود مسئولیت سنگینی برعهده دارند زیرا کانون پرورش فکری بیتردید یکی از نهادهایی است که در ارتباط با کودکان و نوجوانان مسئولیت دارد و در طول سال با بچهها در ارتباط است و جدی گرفتن بحث سرود باید یکی از اولویتهای راهبردی و جدی مدیران باشد.
دومین جشنواره ملی سرود آفرینش صبح روز ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ در اراک برگزیدگان خود را معرفی میکند.