کد خبر: 344582
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
چهل و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز

چهل و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز، به‌صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، چهل و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و رونمایی از کتاب «گلاب ِ جان» نوشته ی ابوالفضل روشن افشار، شاعر و عضو ارشد کانون، و با حضور مربیان ادبی و اعضای مراکز اهواز روز شنبه 17 اسفند ماه 1403 در مرکز فرهنگی هنری شماره یک اهواز برگزار شد؛

چهل و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز

در ابتدای این جلسه طیبه پوربصیری مربی ادبی اهواز ، ضمن بیان تفاوت داستان و خاطره  به تشریح ویژگی های آن ها پرداخت و گفت: تجربه های زیستی انسان ها می توانند بهترین ایده ها برای نوشتن و بیان حرف های تازه باشند. وی در ادامه مثال هایی در باب سفرنامه نویسی و کشف سوژه های داستانی ارائه داد.

در ادامه ثریا عبدی دیگر مربی حاضر در جلسه به گفتگو پیرامون نگاه شاعرانه پرداخت و اظهار داشت: نگاه ظریف مولف می تواند یک کلام عادی در قالب خاطره نویسی را به متنی درخشان و ماندگار بدل سازد که مخاطب را به وجد می آورد.

ابوالفضل روشن افشار شاعر و مولف کتاب «گلاب ِجان»، ضمن معرفی این کتاب از انگیزه ها و تجربه های خود در زمینه ی نگارش آن با اعضا گفتگو کرده و تاکید کرد: اندیشه و کلام به زمان و مکان محدود نمی شود چنانچه می بینیم از ازل تا ابد کربلا ادامه دارد و هر کسی به نوبه ی خود می تواند در این وادی گام بردارد.

چهل و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز

عضو ارشد کانون خوزستان تشریح کرد: علی اصغرها و حرمله ها همچنان در سطح جهانی تکرار می شوند و عرصه ی قلم می تواند جولانگاه مناسبی برای بیان آلام بشری باشد.  

استفاده از ابزار کلام، طنز نویسی در داستان، جزئی نگری و موشکافی در توصیف مضامین، شروع و پایان مناسب، توجه به شخصیت ها و اتفاقات در داستان، از جمله مواردی بود که در ادامه توسط مربیان ادبی اهواز برای اعضای حاضر در جلسه تشریح شده و ضمن نقد و بررسی کتاب «گلاب ِ جان »، در متن این کتاب هم مورد تحلیل قرار گرفتند.

چهل و پنجمین نشست انجمن نویسندگان نوجوان صبا اهواز

این نشست با رو نمایی از کتاب «گلاب ِ جان» نوشته ی ابولفضل روشن افشار، خوانش اثر توسط اعضا و نقد و بررسی آثار ارائه ‌شده، به کار خود پایان داد.

«گزارش تصویری رونمایی از کتاب»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =