نخستین همایش «کانون‌یاران» منطقه‌ای در اردوگاه دلگشا برگزار شد

نخستین همایش «کانون‌یاران» استان‌های منطقه یک کشور با میزبانی کانون استان قزوین با شعار «تابستونمو ساختم» با حضور مهمانان در اردوگاه دلگشا مازندران برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از بعدازظهر ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ نخستین همایش کانون‌یاران منطقه‌ای به همت کانون استان قزوین در اردوگاه دلگشای شهر چالوس استان مازندران آغاز شد.

کانون‌یاران اعضای فعال و برگزیده مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند که به عنوان کنش‌گرهای اجتماعی نماینده کانون در سطح مدارس و جامعه محسوب می‌شوند.

نخستین همایش «کانون‌یاران» منطقه‌ای در ارودگاه دلگشا برگزار شد

در همایش کانون‌یاران» استان‌های منطقه یک کشور ۵۲ کانون‌یار برگزیده از مراکز فرهنگی و هنری استان‌های قزوین، اردبیل، گیلان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی در کنار مربیان خود حضور دارند.

در آیین استقبال از مهمانان، کانون‌یاران با روند اجرایی این همایش آشنا شدند و نخستین شب حضور این اعضا در اردوگاه با بازی و سرگرمی گروهی همراه بود.

کانون استان قزوین در این برنامه با همکاری گروه آموزشی موسسه آمال اهداف متنوعی از جمله تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی کانون‌یاران، تقویت حس تعاون و همکاری در کانون‌یاران، طراحی حرکت‌های اجتماعی برای تربیت کنش‌گران نوجوان، استفاده از ظرفیت‌های نوجوانان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای فردی و تقویت روحیه دینی و توانمندسازی اجتماعی و نقش‌آفرینی موثر در برنامه‌های گروهی را دنبال می‌کند.

تلاوت قرآن مجید، سرود ملی، صلوات خاصه حضرت امام رضا(ع)، جمع‌خوانی سرود کانون‌یاران، اهدای دستبند دوستی، پخش نماهنگ پشت صحنه برگزاری اردو، آشنایی کانون‌یاران با مربیان موسسه آموزشی آمال از جمله بخش‌های این برنامه بود.

در بخشی از این برنامه سیدعلی‌اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین درباره ویژگی‌های کانون‌یاران مطالبی را مطرح کرد و هدف از برگزاری این دوره را  کسب تجربه و توانمندسازی اعضای اثرگذار در سطح جامعه دانست .

در پایان این آیین، مربیان موسسه آموزشی آمال نخستین کارگاه خود را آغاز کردند.

نخستین همایش «کانون‌یاران» منطقه‌ای در ارودگاه دلگشا برگزار شد

همچنین در طی برگزاری نخستین همایشٍ کانون‌یاران استان‌های منطقه یک کشور که با همکاری گروه آموزشی موسسه آمال انجام شد، کانون‌یاران در چند کارگاه متنوع آموزشی شرکت کردند.

اجرای چندین کارگاه هنری، بازی و سرگرمی و گفت‌وگوی جمعی همراه با تبادل نظر و تجربه با بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی مسقیم و غیرمستقیم و راهبری مربیان موسسه آموزشی آمال (آموزش متوازن اجتماعی و مالی) بخشی از این کارگاه‌ها بود.

به عبارتی «کانون‌یارها» دانش‌آموزان مستعدی هستند که در کانون پرورش فکری رشد کرده و براساس نظریه سیاستی فعال و کلان در جامعه‌پردازی آینده ایران به عنوان نماینده کانون در مدارس معرفی می‌شوند.

نخستین همایش کانون‌یاران منطقه‌ای به همت کانون پرورش فکری استان قزوین از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در اردوگاه دلگشای شهر چالوس درحال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =